Hur långt bort hamnar jag? (whistler)

Totemann

Medlem
Har fått tag på ett boende i "Powederhorn complex" i Whistler. Funderar lite över hur långt man har in till "centrum", (läs: affärer,barer....) men framförallt hur det liger skidmässigt?
Ganska mitt i Upper Village är det ju, så att det hamnar en bit utanför är jag med på, men snackar vi 5 eller 50 minuters gång?
Är Wizard Express en OK lift att utgå ifrån?

punkt 23 på länken.. http://www.whistlerblackcomb.com/accommodations/map/uppervillage/index.htm

Tack på förhand
Ludwig

Ps. Tar helst tips av er som faktiskt varit där..

Du kan inte få mycket bättre läge, minuter till backen och 5-10minuter till byn. Snuskigt bra =)

Ha en bra vinter i Whistler!

håller med karln, han har helt rätt. powderhorn är riktigt bra läge! ligger i närheten av blackcomb base... stannar du hela säsongen eller bara semester?

Gött nice, tack för det, då bokar jag med en gång! :P

Bokningen är Januari t.o.m Mars, dock kommer jag personligen inte komma dit förenns i början av februari!

Vi hade förövrigt ett annat boende som låg mitt i byn, men här sparar vi CAN2000 i månaden mot det boendet ;)

Så ni som säger att det är helt omöjligt att hitta boende har bara inte letat tillräckligt ;)

Dessvärre har vi inte några platser över Michelle, står redan folk på kö ifall vi får bo fler..

Senast ändrad:
har några kompisar som bor där nu, riktigt schyssta lägenheter i huset!
av ren nyfikenhet, hur mycket får ni betala och hur många bedrooms får ni?

Priset kommer bli 3500/månad för en 2 bedroom..
Alltså cirkus 5500SEK skallen per månad.
Sanslöst dyrt jämför med att hyra lägenhet här hemma kan man ju lugnt påstå :P

priserna ligger från 5000 + om det är bra boende oftast pga av fler bdrms har själv nystat upp ett boende kommer ligga på

6000 dela på 4a
5000 dela på 5
och 4000 dela på 6. finns plats men mindre luft helt enkelt.

svenska kr då.

Tillbaka
Topp