hur långt?? hjälp

pontus87

Ny medlem
hur långt?? hjälp
tänkte köpa ny bräda snart men vet inte hur lång den ska vara? jag är 180 lång och väger 60 kg kör nästan bara park! körde 158 förra året men tyckte nästan det var lite långt! hade tänkt mig 154 men vet inte va tror ni?

hur långt?? hjälp
åker du bara park tycker jag att du ska behålla 158an ska du dra pist också så köp längre!
själv åker jag 168 när jsg vill ha en smidig o 200 när jag vill drapå och åka stabilt.
å 168an är alldrig för lång! jag är typ 186.

hur långt?? hjälp
Det beror väl på om du vill ha en eller två brädor. Om du ska ha en "allround" bräda så tror jag runt 160. Om du har fett med pengar kan du ju investera i två brädor så du kan varva lite..

hur långt?? hjälp
detta är ju ett freerideforum.. därav de lite mystiska svaren tycker jag..

:)

jag e 175 åker allround från railsen i parken till baksidan av berget och lite våfflad pist imellan :)

min jib bräda skall vara 150-154
min normalåkningsbräda skall vara 157-159
och min offpistbräda skall vara runt 160-165

att ha en bräda å leka runt med lite sådär allround för dig som e 180... det funkar klockrent med en 156,a eller så... bara den inte e för mjuk :) satsa på en custom eller hårdare..

e du jibbers mer än 50% av tiden du åker så satsar du på en ca: 152 som är någon mjukare typ Dominant :)

OM du skulle vart e friåkare extraordinaire så lägger du bara på 10cm på alla längder ;) sweeet

/kalle.. mannen myten mjukisen

Tillbaka
Topp