Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur man gör en cork
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supergabe" data-source="post: 205852" data-attributes="member: 57374"><p>Det finns olika typer av korkar, tänkte i alla fall gå igen två här:</p><p></p><p>Vin-kork (även till finare sorter wiskey, skumpa o s v)</p><p>korken kommer från nåt träd, barken om jag inte missminner mig. Så då är det väl mest och forma den till lämplig storlek och föra in. Det svåra enligt, min mening, är att korka av. Kanske inte om man har en fungerande öppnare men utan det blir det genast mer kompliserat. Får man inte upp den så går det ju att få ner den (fungerar fint med en stav faktiskt) Som den finsmakare jag är vill man ju inte behöva sila kork mellan tänderna men om inget annat elternativ ges så...</p><p></p><p>Öl kork eller läskkork (kanske mer känd som kapsyl)</p><p>Gjord av metall. Som svar på din fråga hur man gör korken så antar jag det är någon maskin som sköter det hela och precis hur vet jag faktisk inte. Kanske någon annan som mer ingående vet hur denna procedur fungerar? Även i detta fall kan det vara ett problem att korka av om man man inte sitter på rätt verktyg. Men det är betydligt lättare. Nästan alla hårda, kantiga föremål kan nog faktiskt användas. Ett roligt sätt att korka av på är att använda en annan flaska, när man får in snitsen på denna metod kan man få korken att flyga ordentligt. Man får även ett roligt plopp-ljud. Här ska man dock passa sig, korken kan få upp en bra hastighet och ögon är känsliga (Jeppe Björnlund fick bittert uppleva detta men det är en annan historia). </p><p></p><p>Tack för mig.</p><p>Gabriel Gåsste</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supergabe, post: 205852, member: 57374"] Det finns olika typer av korkar, tänkte i alla fall gå igen två här: Vin-kork (även till finare sorter wiskey, skumpa o s v) korken kommer från nåt träd, barken om jag inte missminner mig. Så då är det väl mest och forma den till lämplig storlek och föra in. Det svåra enligt, min mening, är att korka av. Kanske inte om man har en fungerande öppnare men utan det blir det genast mer kompliserat. Får man inte upp den så går det ju att få ner den (fungerar fint med en stav faktiskt) Som den finsmakare jag är vill man ju inte behöva sila kork mellan tänderna men om inget annat elternativ ges så... Öl kork eller läskkork (kanske mer känd som kapsyl) Gjord av metall. Som svar på din fråga hur man gör korken så antar jag det är någon maskin som sköter det hela och precis hur vet jag faktisk inte. Kanske någon annan som mer ingående vet hur denna procedur fungerar? Även i detta fall kan det vara ett problem att korka av om man man inte sitter på rätt verktyg. Men det är betydligt lättare. Nästan alla hårda, kantiga föremål kan nog faktiskt användas. Ett roligt sätt att korka av på är att använda en annan flaska, när man får in snitsen på denna metod kan man få korken att flyga ordentligt. Man får även ett roligt plopp-ljud. Här ska man dock passa sig, korken kan få upp en bra hastighet och ögon är känsliga (Jeppe Björnlund fick bittert uppleva detta men det är en annan historia). Tack för mig. Gabriel Gåsste [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur man gör en cork
Tillbaka
Topp