Hur många bultar finns det i ölandsbron?

körde på marker förra året o hade exakt samma problem . dom löser ut när dom inte ska, o det dryga var att skistoppern sket sig varje gång dom löste ut . tror jag fick köpa 3 eller 4 nya par skistoppers på en säsong .

kör på look p12 nu o dom funkar skitbra, har iofs löst ut när dom inte skulle det en gång . men kan ha landat lite snett . köp look !

Mina stoppers krascha som fan när dom löste ut när jag körde en 9.a...en av stoppersen böjdes så mkt att den inte gick att böja tillbaka. gick till en riktigtg sjysst kille i skishopen som sa att de inte gick å fixe man han kunde såga av den. men då helt plöstligt så böjdes den tillbaka på nåt sätt.

Har en annan kompis som också fick problem då han landa fakie. den lilla pinnen som håller upp tryckplattan på bindningen hoppade ur sitt läge å vi stog länge mitt i backen försökandes med att trycka tillbaks den, tillslut lyckades vi dock.

Min sån tryckplatta e också skum. sitter en ltie plåtbit på undersida av plattan som hela tiden glider ut, vilket gör att bottenplattan glider åt sidan i ett annat läge.

Dom bindningarna löser ut hela tiden då man landar fakie, men när jag väl gjorde en 10 å inte riktigt kom runt, DÅ löser inte fanskapet ut och jag fick en Korsbandsskada eftersom att jag vred till knät så mkt pga av bindningen (samma inställning som när den alltid annars löser ut)

Annars tycker jag att dom e goa å köra med, men kan ju vara lite skuma biland. Men så kanske det e me dom flesta grejer när man ahr använt dom en hel del!

Ha de gott grabbar å tjejor!

Jag har ett par markers bindningar, och för mig har skistoppersen lossna ungefär 4 ggr.
Så det blir bara att köpa nya bindningar till nästa säsong.

Senast ändrad:
Hej.

Har läst om problem med Markers bindningar.
Köpte själv ett par Rossignol B4 med 12 free bindningar. Sista dan i St Anton (hade åkt på skidorna ca 1 vecka) upptäckte jag att pjäxan glappade lite. Körde vidare en bit i pisten och skidan kändes skum. Kollade ner och såg att skistopen var borta. Gick tillbaka upp i pisten och efter lite letande hittade jag stopen precis vid toppen av kabinliften (Rendl). Kan tillägga att jag inte hade hoppat nånting på skidorna (för feg + att jag inte kan...).
Åkte ner till skidshopen och såg att skruven som höll fast skistopen var rakt av. Visade Jeff på skidshopen som aldrig hade sett något sånt (inte jag heller). Skumt ...
Jag väger 80 och har mina på 10 dvs inget extremt alls.

Jeff som är en sjysst snubbe och tog sig an bindningarna gratis. Han försökte borra ut den del av skruven som satt fast i skistopen men lyckades inte. Sen kom den ordinarie bindningsfixaren och lyckades borra ut den. Av nån anledning fick Jeff för sig att han skulle sätta tillbaka bindningarna själv. Jag stod och tittade på oroligt och undrade hur de gör när de skruvar tillbaks bindningarna. Svaret kom raskt, han körde så långt det gick med skruvdragaren. Precis när han lämnade tillbaks skidorna kollade jag (som tur var belaget) och såg till min förvåning bulor. Han hade skuvat för långt. Han kliade sig i huvudet men kom på att han glömt sätta tillbaka airpadsen ...
Efter lite överläggningar på tyska (de trodde att jag inte fattade men jag förstod att de dividerade om vad de skulle göra, han är ju ingen nybörjare sa bindningsfixaren) fick jag nya skidor. Tack Jeff! Kommentar från Jeff "shit happens"! Tror dock att de satte på samma bindning. Får se hur länge det håller nu.

Jag har aldrig haft såna problem med Salomon.

Nog med uppsatsskrivning ...

/Uffe

ja... vad säger man! Tyvärr livsfarligt att åka på stadiums paket :( Synd på en så fin skida som fujative!
Höll på att avlida i bräcke på grund av markers 1100... och stadium verkar ju veta att det är nåt fel, så varför fortsätter man med detta paket? Skidan är ju byggd för att hoppa med..
Ajja, får väl sätta på ett par rallybindingar ist. om dom inte vill bjuda på ett par bättre :)

DIN säger egentligen inte så mycket. Det finns 2 kategorier av bindningar, "vanliga" och race-bindingar. DIN 13 på en marker 14 är inte samma som på en marker 18. Race-bindningarna är värda sin vikt i guld. Dom fungerar alltid som dom ska, oavsett märke. Race-bindningar är gjorda i metall och inte plast som turist-bindningar. Jag har haft marker 12 & 14 och haft dom i botten (väger drygt 70) och dom har tjuvsläppt MASSOR. Har alltid varit noga med att ställa in bindningen rätt så den inte glappar och så att förspänningen är rätt. Pga. kassa bindningar har jag kraschat både en axel (som jag fått operera) och ett knä. Vanliga "turist"-bindningar är helt enkelt inte gjorda för hård åkning. Vissa påstår att om man åker bra, i balans, och sätter alla landningar så klarar man sig med DIN 8. Åker man i balans så åker man som en kärring! Om man hela tiden vill ligga på gränsen och pressa sig själv så räcker inte en billig bindning. Nu för tiden så kör jag enbart med rejäla race-bindningar. Det är helt klart bättre att ha en marker 18 ställd på 12 än en marker 14 i botten. Min marker 18 är den bästa bindningen jag någonsin haft. OM man ändå inte vill lägga pengar på en race-bindning så finns det bara ett alternativ och det är LOOK/ROSS 14 som funkar helt ok.

Tillbaka
Topp