Hur många meter har du hoppat?

Var och mätte Danviksklippan och Danvikstullbron idag.

Danviksklippan är riktigt schysst, längtar som fan tills i sommar då man kan fara dit och hoppa! Högsta punkten var ca. 30m och med riktigt fin avsats. Sedan fanns det en avsats längre ner som låg på ungefär 22m, vilken också var riktigt trevlig.

Danvikstullbron var typ 16.5m från räcket.

Där har man alltså 3 riktigt schyssta höjder, precis i närheten av varandra! Kom nu då, förbaskade sommar! :D

100m, landade på huvet och fick nackspärr och bröt näsan, tummen.

180 från soffan till bail på ett glasbord till sjukhusbesök..
Jag ger er ett råd, hoppas inte när det finns glasbord i närheten.

Martinaaa sa:
nApoLi sa:
0ScratchPoo0 sa:
PÅ väst kusten utan för Göteborg ett ställe som heter Gullholmen :D
Skulle du kunna precisisera dig lite mer, vart då på Gullholmen? =)
jag ska nämligen till Orust, till en ort i närheten av Gullholmen om en vecka, så det skulle vara skoj o kika förbi o ta ett hopp kanske (?)

peace
Orust är ingen ort, det är en ö!! Slå en pling när du närmar dig så ska du få smaka på klippor.
Åk till Skarvesäter om ni har båt =) Det är en ö inte alls långt ifrån gullholmen. Kolla sjökort.
Där finns det olika höjder på klippor upp till 16 m kanske?

bio 900 till magplask från en sten på ca 1 m.

pretty crazy.

Senast ändrad:
Västerbron tillsammans med petterekman 29m
siktar på djävulsklippan på Åland i sommar som ligger på 35m

Såg också att det rådde vissa tvivel kring huruvida saker och ting gäller =P

Kan ju börja med att länka till: http://www.klosterviken.com/ där petterekman och jag har vårt lilla paradis!

Sedan så att d inte blir nått missförstånd kring stället västerbron så jaa d va från vägbanan och, videobevis:
Jag: http://home.aland.net/m02454/klosterviken/videos/oskar29m.wmv
Petter: http://home.aland.net/m02454/klosterviken/videos/petter29m.wmv

/Os.

Senast ändrad:
jibber1 sa:
hur högt har ni hoppat från tex. en bro, klippor, hopptorn. m.m
//Funkyjibber
hoppa känslan mycket mycket bättre när man dyker,jag har dykt från högsta klippan i storforsen 13 m, och från räcket på bergnäs bron i luleå höögt. Tyvär så dog min polare nåt år efter när han efter en blöt kväll på krogen fick för sig att göra det, [never drink and dive.]
Jag kan även berätta att jag gjorde misstaget att komma förnära svikten när jag skulle dra en backflipp på luleå badhus det resulterade med ett antal stygn i skallen och sanering av poolen.

Senast ändrad:
hoppa typ 14 i kalkbrott..
o dyker från 10an..
volter åt lite olika håll från 7an..

Senast redigerad av en moderator:
Tweak3 sa:
jibber1 sa:
hur högt har ni hoppat från tex. en bro, klippor, hopptorn. m.m
//Funkyjibber
hoppa känslan mycket mycket bättre när man dyker,jag har dykt från högsta klippan i storforsen 13 m, och från räcket på bergnäs bron i luleå höögt. Tyvär så dog min polare nåt år efter när han efter en blöt kväll på krogen fick för sig att göra det, [never drink and dive.]
Jag kan även berätta att jag gjorde misstaget att komma förnära svikten när jag skulle dra en backflipp på luleå badhus det resulterade med ett antal stygn i skallen och sanering av poolen.
Du är inte ensam om att ha slagit huvet i svikten:P
gjorde det i söndags på erikstalsbadet, dock inga stygn lr någon sanering:)
Ciao

Här har ni en bild på Danviksklippan, tagen igår kl. 15. Har Photoshoppat in en bild av mig själv stående där uppe, för jämförelse. Och ja, jag är i skalenlig storlek mot klippan.

danviksklippan.jpg

För att se bilden i full storlek, klicka här.

Senast ändrad:
en hamster knuffa ner mej från en 57 meters klippa sved till i foten

22, enen vid Jonsereds kanal. Och jag kan lova att kanalhelvetet är smalt när man står där uppe (typ 8 meter bred), på köpet är den sjukt grund, jag skulle säga max 3,5 meter och full med kundvagnar och annat spännande. Skor rekommenderas.

Annars har jag en skön spot här på gotland som är runt 14, kolla fotoalbum...

Tillbaka
Topp