Wangler
Aktiv medlem
Hur mjukt är 60 flex egentligen?
jag hjälper min flickvän som ska köpa en ny pjäxa.
hon har åkt på en gammal skruttpjäxa som hon och hennes son delat på.
jag testade den pjäxan en gång då vi har nästan samma storlek och det var det värsta jag åkt på..
jag ramlade frammåt direkt.. den var så mjuk så den funkade inte alls
jag förstår henne nu när hon försöker förklara att det inte är så roligt att åka ibland.
hon åker ett par dagar varje år och hon tar sig ner överallt men det är just bara det.
hon åker ner men trivs egentligen bara när backen/pisten slingrar sig ner utan någon som helst lutning.
helt ärligt så är hon inte duktig men hon vill nog utveckla sig lite i alla fall.
jag har nu köpt en resa till oss och tänkte även köpa en ny pjäxa till henne.
hur mjukt är 60 flex egentligen?
jag själv kör på 130 men det har inte med saken att göra utan jag kan ju inte jämföra mig med vad hon ska ha så jag undrar...
är det egentligen för mjukt med 60 även för helt nya skidåkare?
jag hittar många pjäxor runt 60 och de är ju absolut modernare än den pjäxa hon kör idag och de nya har ju även strap som den gamla inte har... men jag blir osäker och funderar på om man ändå inte ska försöka sig på något runt 80 å 90 direkt?
hon är 166 lång och väger 58kg ( säg INTE att jag uppger det här offentligt
hon har åkt på en gammal skruttpjäxa som hon och hennes son delat på.
jag testade den pjäxan en gång då vi har nästan samma storlek och det var det värsta jag åkt på..
jag ramlade frammåt direkt.. den var så mjuk så den funkade inte alls
jag förstår henne nu när hon försöker förklara att det inte är så roligt att åka ibland.
hon åker ett par dagar varje år och hon tar sig ner överallt men det är just bara det.
hon åker ner men trivs egentligen bara när backen/pisten slingrar sig ner utan någon som helst lutning.
helt ärligt så är hon inte duktig men hon vill nog utveckla sig lite i alla fall.
jag har nu köpt en resa till oss och tänkte även köpa en ny pjäxa till henne.
hur mjukt är 60 flex egentligen?
jag själv kör på 130 men det har inte med saken att göra utan jag kan ju inte jämföra mig med vad hon ska ha så jag undrar...
är det egentligen för mjukt med 60 även för helt nya skidåkare?
jag hittar många pjäxor runt 60 och de är ju absolut modernare än den pjäxa hon kör idag och de nya har ju även strap som den gamla inte har... men jag blir osäker och funderar på om man ändå inte ska försöka sig på något runt 80 å 90 direkt?
hon är 166 lång och väger 58kg ( säg INTE att jag uppger det här offentligt