Hur mkt går en resa till Whistler på?

Kevlar

Ny medlem
För en hel säsong, dvs, med resa, boende, mat, nöjen, osv :)
Ungefärligt då. Jag och en polare leker med tanken på att dra nästa säsong.

Resan dryga 7000:- - 8000:-
Tror säsongs kortet kostar runt 10 000:-
Sen mat & nöjen kanske 20 000:- - 30 000:-

Har några jobbar polare som drar dit nu på måndag i 3 månader & för dom ligger det nog runt den summan..

Glömde ju så klart deras boende.. tror det ligger på runt 13 500:-/3 månader/person..

Ska ta reda på rätta summor strax..

Senast ändrad:
Jag åker till whistler på torsdag, jag har en hyra på 4000 i månaden flyget tur och retur kosstar 6500 och liftkortet kosstar 10 loppor, sen så e de ju upp till dig själv hur mycket du lägger ner på onödiga saker som mat och dyligt.

min säsong där gick på ca 60 lax, säsongen 2002-03. alltså ungefär lika mycket som en säsong i frankrike. det som är dyrare är resan och liftkortet, men mat och hyra brukar vara billigare. peace out

Är också sugen på att dra iväg till Whistler en säsong.
Jag går dock åk 2 på gymnasiet nu men jag satsar på säsong 08/09 där!

Bra o se redan nu vad notan går på ett ungefär så man kan börja planera redan nu ;)

/pz

H-A-G-A sa:
Jag åker till whistler på torsdag, jag har en hyra på 4000 i månaden flyget tur och retur kosstar 6500 och liftkortet kosstar 10 loppor, sen så e de ju upp till dig själv hur mycket du lägger ner på onödiga saker som mat och dyligt.
haha onödiga saker som mat och dyligt;D

Jennyus:

Beror väl också på om man skaffar sig ett jobb eller inte.
I och för sig blir det ju inte billigare för att du har ett jobb men du slipper kanske spara mindre. Det enda som kan tänkas bli billigare är boendet om det kanske kan ingå i jobbet.

Senast ändrad:
CrashX sa:
Jennyus:

Beror väl också på om man skaffar sig ett jobb eller inte.
I och för sig blir det ju inte billigare för att du har ett jobb men du slipper kanske spara mindre. Det enda som kan tänkas bli billigare är boendet om det kanske kan ingå i jobbet.
men snälla du, det blir ju fortfarande ungefär lika mycket utgifter om du jobbar eller inte = att det kostar lika mycket.

men sen så är det ju självklart att om du jobbar under tiden så får du in ny deg till din piggybank och då har du extra pengar till annat.

men kom inte o säg att det inte kostar lika mycket om du jobbar.

resa 6200kr tur och retur - www.travelpartner.com

liftkort- 9210kr

boende varierar men ca 4000kri månaden

busskort ca 50dollar i månaden =300kr

mat o nöje ca 5-7000kr i/mån beror på hur mycket man festar dok

har ganska shysta rabatter med liftkortet dok på mat !

hojta om ni dycker upp här

48k med fem månaders hyra betald, resa, liftkort och en och en halv månads mat/sprit betalt :( uahhhh Får ta och snåla in lite på grejerna nu. Amsterdam är enda stället från och med nu. 11$ för en jug är schysst. Ses snart??

polaren e där nu..... vi räknade på 5-6 månader inkl. liftkort, boende, mat, hyra, resa tur & retur och lite extra (man vill ju inte snåla en hel säsong). Då räknade vi med runt 80 papp

Rydellen sa:
48k med fem månaders hyra betald, resa, liftkort och en och en halv månads mat/sprit betalt :( uahhhh Får ta och snåla in lite på grejerna nu. Amsterdam är enda stället från och med nu. 11$ för en jug är schysst. Ses snart??
Köp hem några forties och blue ribbon istället... Mkt billigare :)

Jätteenkelt... skaffa ett ARBETSVISA!! Och kom hit i oktober och skaffa TVÅ jobb... ett deltidsjobb för "berget" som liftoperatör eller vad som och ett kvällsjobb som barback, bartender, servitör, dörrvakt.
Att jobba deltid för WhistlerBlackcomb innebär "staffhousing" = hyra på 290CAD i månaden och man bor med massviss med roligt folk och centralt så man slipper busskort.
Sedan får man "staffpass" = 50% på all mat och 20% rabatt på hyra, inköp av utrustning etc. etc. och en massa andra erbjudanden... men lönen är skit 9CAD i timmen och man kan "bara" åka skidor 5,5 dagar i veckan.
Sedan skaffar man ett bar/ restaurantjobb om kvällarna och tjänar mellan 10-20 CAD i timmen och får DRICKS...
SÅ summa summarum!
Säsong Oktober - Maj
Flyg: - 5-7.000 kr ToR
Boende: - c:a 15.000 kr
Utgifter för mat nöjen etc...: - 21.000 kr (sebastien 50.000 kr :) )
Utrustning. ALLA handlar ny utrustning: - 5-10.000 kr
Lön från två jobb (180h/månaden): + 80-100.000kr
dricks: + 50-100.000kr

TOTALT: + en massa!!
Alltså man slipper knega i förväg, man slipper ligga och pilla sig i naveln alldeles för mycket och man drar härifrån med mer pengar än man kom med och kan dra och åka skidor i Sydamerika under den kommande sommaren :)

Nån som vet nått bra bolag man kan boka en resa med till Whistler, 2 veckors resa, där boende flyg,liftkortingår?

crazyKRUSE sa:
Jätteenkelt... skaffa ett ARBETSVISA!! Och kom hit i oktober och skaffa TVÅ jobb... ett deltidsjobb för "berget" som liftoperatör eller vad som och ett kvällsjobb som barback, bartender, servitör, dörrvakt.
Att jobba deltid för WhistlerBlackcomb innebär "staffhousing" = hyra på 290CAD i månaden och man bor med massviss med roligt folk och centralt så man slipper busskort.
Sedan får man "staffpass" = 50% på all mat och 20% rabatt på hyra, inköp av utrustning etc. etc. och en massa andra erbjudanden... men lönen är skit 9CAD i timmen och man kan "bara" åka skidor 5,5 dagar i veckan.
Sedan skaffar man ett bar/ restaurantjobb om kvällarna och tjänar mellan 10-20 CAD i timmen och får DRICKS...
SÅ summa summarum!
Säsong Oktober - Maj
Flyg: - 5-7.000 kr ToR
Boende: - c:a 15.000 kr
Utgifter för mat nöjen etc...: - 21.000 kr (sebastien 50.000 kr :) )
Utrustning. ALLA handlar ny utrustning: - 5-10.000 kr
Lön från två jobb (180h/månaden): + 80-100.000kr
dricks: + 50-100.000kr

TOTALT: + en massa!!
Alltså man slipper knega i förväg, man slipper ligga och pilla sig i naveln alldeles för mycket och man drar härifrån med mer pengar än man kom med och kan dra och åka skidor i Sydamerika under den kommande sommaren :)
Jag har tänkt att göra så nästa säsong.

Har du själv gjort det? Var det svårt att få jobb? Vilka erfarenheter krävs? Går det överhuvudtaget att få jobb som skidlärare utan utbildning(jag är väldigt duktig på att åka skidor)?

Tillbaka
Topp