Hur mkt reklam för egna annonser får man egentligen göra?

JL76

Aktiv medlem
En viss medlem på forumet har för vana att som typiskt inlägg göra reklam för prylarna i sin/sina annonser. Reglerna förbjuder inte detta uttryckligen då han inte är näringsidkare (vad vi vet, han har dekaler på sin bil för diverse märken bl a de han säljer på köp och sälj), men man kanske skulle kunna tycka att det är ett brott "netiketten" om inte annat med en lite vidare tolkning?
Detta lär ju tyvärr fortgå ett tag eftersom personen i fråga har satt helt sjuka priser i sin annons.

Senast ändrad:
Jag vet exakt vem du menar och har också reagerat på detta.

Det finns dock en del i reglerna som detta skulle kunna hamna under (gråzoner skulle jag säga), t ex:

1.3 Ansvar och innehåll
Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:

*Innehålla spam.

1.4 Reklam
*Privatperson ska använda Freerides marknadsplats Köp&Sälj för utannonsering av utrustning.

2.3 När du svarar på en tråd

*Håll dig till trådens ämne.

4.2 Frekvens

*Du får inte annonsera samma annons flera gånger för att hamna under "Senaste annonserna".

Om man svarar med något som tillför en diskussion och kanske avslutar med att "jag har ett par till salu, kolla mina annonser" så är det en sak.
Men att bara lägga en annonslänk helt utan annan text, nä du, den gubben går inte.

Nu brukar ju personen även komma med någon slags kommentar angående just hans skidors förträfflighet, vilket han subjektivt även kanske tycker och hamnar därmed i denna gråzon.
Min personliga uppfattning är att just såna händelser ifall de sker undantagsvis och med lite glimt i ögat är helt ok, men denna medlem har ju satt det i system och har han humor har den iaf gått mig helt förbi.

Tillbaka
Topp