Hur mkt tål ett par skidor egentligen?

Smogen

Medlem
Befinner mig i USA för tillfället å skall till att skeppa över mina kära skidor och pjäxor till Sverige. Då det billigaste alternativet är att bokstavligt talat skeppa utrustningen med en Atlantångare till Sverige är detta mitt primära val. Nu till min undran; tar skidorna och/eller pjäxorna skada av att segla över Atlanten i ett par månader? Det jag främst tänker på är den salta sjöluften.

Någon som har någon erfarenhet av detta?

/ H

... men om du ser till att skidor och pjäxor är rengjorda och torra och förpackas väl kan jag inte tänka mig att det skulle vara något problem. Många av de produkter vi köper här i Sverige har varit ute på vådliga havsseglatser utan att ta någon skada. Personligen skulle jag vara mer orolig för de eventuella mekaniska skador som kan uppkomma. Typ om hamnarbetarna placerar en kontainer med HD-cyklar ovanpå dina skidor...

MVH/MM

Det lär väl inte hända så mycket mer än att stålkanterna tokrostar av den saltet i den fuktiga luften....
Men det går juh att slipa bort...

Du skall nog vara noga med att packa in dem. Gärna plasta in dem och dessutom ha ett tjock lager med valla på dem då salt kan vara förödande för belaget. Mången fin skida har förstörts bara genom att dem legat på taket av bilen på saltad väg.

Tillbaka
Topp