HUr mycket ska man poppa

Tobbehj

Ny medlem
HUr mycket ska man poppa
TJenare

Nu är det så att när jag gör mina 360´s osv så poppar jag i princip ingenting utan koncentrar mig mest på själva snurren eftersom att jag känner att jag får mer balans, medan jag ser åkare som poppar väldigt mycket och allt därimellan,

UNdrar bara om det finns något "rätt sätt" att göra det på om man ska lära sig att poppa ordentligt eller hur jag ska göra

MVH Tobias

HUr mycket ska man poppa
Hänvisar till proåkaren TJ Schillers råd om just poppande av skidåkare inför hopp i denna forumtråd.
Börja i mindre hopp och testa först så kanske du upptäcker hur mycket tryck som krävs för att det ska bli tillräckligt. Annars finns det säkert någon matematisk uträkning för sådant.

Senast ändrad:
HUr mycket ska man poppa
På skidor så tycker jag att man får mycket mer kontroll i luften om man trycker ifrån hårt i kicken, borde väll vara likadant på snowbord?

HUr mycket ska man poppa
Jag brukar poppa en sisådär 4-6 flaskor/helg.. (då har jag inte räknat med dom jag vaskar)

Senast ändrad:
HUr mycket ska man poppa
Poppa typ 13 på en skala från 7 till 16. Poppa mindre ju mer du ska snurra. Om du ska snurra 720 bör du rimligtvis poppa hälften så mycket som i en 360.

/Medlemjapaner

HUr mycket ska man poppa
Mathiasv sa:
JoakimS sa:
Jag brukar poppa en sisådär 4-6 flaskor/helg.. (då har jag inte räknat med dom jag vaskar)
Åhfan, inte illa! Hur många vaskar du då? 4, 5 stycken?
Inte så bra koll på det, men blir ganska många..

maertin sa:
JoakimS sa:
Poppar vad? Hallonsaft?
hallonsaft är så 2008..

HUr mycket ska man poppa
Tillbaka
Topp