Hur mycket vill du lägga på en t-shirt?

Bo87

Aktiv medlem
vad är ett okej pris för en tisha? 100, 150, 200, 300 eller 400? gör en grej i skolan.

199:- om det e grymt basic, 299:- om det är något roligt tryck på, typ: Rädda träden, ät en bäver, eller ngt annat latjo. 4-500:- om det är en märkes-t-shirt... Hmm, skumt ord det där märkes-t-shirt... Blir ju ännu skumare med märkest-shirt...

håller me carled.. har lagt knas summor på kläder ;D men vissa grejer e värda en extra slant..

Följer Carleds katergori indelning men ändrar lite i priserna :)

199:- "om det är grymt basic eller roligt tryck som Carled beskrev"

299-399:- "om det är en märkes t-shirt"

... fett gay jag är

men man vill ju veta mer om t-tröjan, såsom material, tryck, märke, hållbarhet, tvättråd och v-ringning/djupt urringad/vanligt rundad hals?

efter det kan man börja fundera på priset, men helst vill man väl lägga så lite som möjligt, medans den som säljer vill att man köper den för så mycket som möjligt...

fattar inte varför t-shirts är så jävla dyra i sverige... tryck som produceras i stora upplagor säljs för 400 spänn, även fast exklusiviteten är long gone. nej, max 250 spänn, oavsett märke.

t-shirst ar dyra eftersom de ar 25%moms i sverige.. och att skatten e hog.. och att du vill betala hyran av lokal.. och betala ut loner...

tshirts är inte dyra att göra, även i sverige, speciellt inte i så stora volymer som de flesta företag gör.

SCCCCHHHÖNT med lite pappa-betalar stämmning...

för en fett soft tshirt kan man casha 300bagis... klart att det finns undantag om det är något riktigt fint once in a lifetime konserttshirt eller nått från en resa.

men men... tur att några vill lägga ner 500 på två tyglappar med lite sömmar, annars skulle det inte vara någon vidare rulljans någon stans.

/ala robin hood

Hmm, jag funderar att köpa två t-shirtar från skistore.se. Tillsammans blir det 450 inkl frakt. Det är ett okej pris, 225 spänn styck

När jag köpte en t-shirt för 300 så tyckte jag att det var dyrt. 400 är väl max antar jag. Men det kanske är för att jag är van vid Thailands-shopping*?

*Köper kläder i länder där det kostar äckligt lite.

......

kvalitet!!!!!!

man får väl vara en sån som säger att det e skillnad på bomull och bomull... plast å plast, kolfiber och kolfiber .. eller hur...

i bomul handlar det om fiberstruktur och sånna sköna grejjer... glid in på NK å pilla på en T-shirt från Armani så känns den OOOtrooligt skön, mjuk, underbar och det känns verkligen att det är kvalitet...

den kostar runt 500-1000:- 100% bomull..

känns sen på en "vanlig" t-shirt i 100% bommul från hanes 299:-(som e bra kvalitet) så känner man att den e grövre, tyngre och inte lika underbar..

går man sedan till H&M och känner på en 100% bomulls t-shirt för 89:-... så märker man ju en ENORM skillnad.. eller hur??

så det e stor skillnad på bomull och bomull.. sen blandar ju en del in silke, polyester, elastan etc i sina t-shirts å då blir det ju så klart en annan känsla..

....

men vi kanske pratar om en "normal" T-shirt från en "normal" adrenalinbutik (ex.OneOff, T12, HangLoose eller Concrete) där det oftast är ungefär samma kvalitet fast med olika tuffa tryck på dem...

Element
Zero
Burton
IPath
Kred
A#
ZooYork

etc etc..

där kostar ju t-shirtarna runt 350:- och det känns ju inte så hemskt mycket, fast det är det.

....

där kan jag betala 350:- kanske 400-450 om det e nån cool limited edition eller så (volcom har ju en del snygga dyra saker som man hittar ibland)

...

det är ju helt klart en fråga om kvalitet (samt märke och tryck) man kanske betalar mer för nått märke som man gillar bättre..

...

det enkla svaret är: runt 200 spänn

/Kalle

Tillbaka
Topp