hur ska jag göra?

myrshlok

Ny medlem
hur ska jag göra?
jag har köpt ett par 1080 171 och är 177
men är rätt att det ska bli lite osmidigt
funderar på att köpa samma skida i 165 lr
k2 silencer 169

är 15 år och väger 61 kg gillar att åka med drygt 10cm längre än mig själv min far är 185, jag kommer bli typ det nästa vinter
åker 5 veckor per år ska åka första veckan i vemdalen över nyår.
ska jag testa skidorna den veckan innan jag bestämmer mig?

har också en annan fråga
om man märker att skidorna inte glider nå bra kann man lämna inn dom i slutet av dagen på vallning och hämta dom nästa morgon? lr tar det längre tid att göra färidgt?

hur ska jag göra?
Jag är 15, väger 77, är 182 lång och har K2 PE på 174cm. 171 låter definitivt som en bra längd för dig, även med tanke på att dom ska räcka nästa säsong också. Är skidorna mindre än 15cm kortare än dig, börjar det bli för kort enligt mig. Men så är det ju du som ska trivas med dem.

Men om du nu som du säger gillar att åka med skidor 10cm längre än dig själv, varför funderar du på ett par 165cm?

Om din butik hinner valla över natten beror på hur mycket arbete och tid dom har över. Bästa sättet är väl att fråga dem, no?

hur ska jag göra?
hehe ja e 170 å mina skidor e 174 tkr dom e rätt smidiga ändå...det beror på hur skillad man är!;D;D

hur ska jag göra?
HAr du möjlighet att testa båda längderna innan du slår till så gör det!!
Tycker att hur långa skidor alla andra kör på är rätt så ointressant, det är DIN åkning det handlar om, och även hur du åker? Mkt pist eller mest park? Om du växer fort och tänker köra på samma skidor även nästa år skulle jag nog tagit 171 cm. Men det är min åsikt.
LYCKA TILL och kolla upp vilka du tar råd av så inte du lyssnar för mkt på nån som står på skidor 1 vecka om året!

hur ska jag göra?
asså valla tar ju typ minst 1-2 veckor... så du bör kanske överväga att skicka skidorna till vemdalen redan idag! så har du dom kanske och jag menar "kanske" när du väl dyker upp! peace my man!

/ebbe

Tillbaka
Topp