hur ska man ha stavarna?? i öglan eller utanför

• Trådstartare Trådstartare ObbhA
  • Start datum Start datum
O

ObbhA

Guest
jag undrar vad som är bäst att ha när man åker mkt i parken?? det är ju inte så bra om man får upp staven i magen (det har jag fått många gånger) så om jag har dom utan för öglan så tappar jag ju bara staven hur ska man ha det egentligen!???

ska man köra med eller utan mössa under hjälmen?men allvarligt det bestämmer du ju själv.du kan ju testa både och ,och känna vad som känns bäst.jag tycker då du ska ha handen i öglan.

Skippa ögleskiten, jag håller i stavarna och det är inte ofta man tappar dem när man ramlar. Det bör inte finnas en annan synpunkt tänk på hur ont du fick i din mage ta nu denna smärta överför den till dina kulor och tiodubbla :D vill du riskera att detta händer? risken finns fortfarande om du håller i dem men den är betydligt mindre.

men prova dra en fet grab utan att ha handen i ögglan det blir ju inte så bra tror jag, du kan ju prova ha den uppstucken i arslet också då får du den inte i magen iaf,

om du inte har händerna i öglorna om du kraschar så blir det bara jobbigt att ta sig upp och leta reda på dem.

J0nny, hehe. Klart som fan man kan dra en feet grab utan att ha handen genom ögglan. Låt oss säga såhär: har du sett någon åkare släppa staven och låta den hänga medan de tar en grab för att sedan ta tag i den hängande staven? skulle inte tro det! man behöver bara tumme och lillfinger för att hålla staven de tre andra kan man graba med. Som sagt man lär sig att inte tappa staven om det absolut inte är nödvändigt vilket inte är ofta.

Alltså jag har helt klart handen i öglan. Om man inte har det yr ju stavarna runt hur som helst när man bailar? Då kan man ju ffs lika gärna få staven i halsen. Livsfarligt ju..

om man bailar så är det ju mer troligt att man gör illa sig på stavarna om man har handen i öglan, eftersom man inte tappar den.

Nej, för när man bailar så har man koll på vart man har armarna och stavarna, till skillnad från om dem flyger runt löst.. Vet inte riktigt hur folk kör men jag ramlar aldrig med en stav rakt framför magen direkt, jag får mest ont i tummarnas ledband när jag drar mig eftersom tummen är knuten runt staven. Man tar ju emot sig på rätt sätt om man håller i stavarna. Inte fan sträcker man fram handen för att ta emot sig och glömmer bort att man har en stav i den, man fladdrar ju liksom rätt sig och landar på sidan osv.. :P Stavarna håller man alltid på sidan av kroppen snett bakåt när man bailar ju.

Jaja men det är klart, alla har ju olika åsikter :)

men alltså jag tycker du ska ha stavaran i ögglorna för det är så irriterande när folk kör utan ögglor och bailar sen ska dom upp för hela landningen igen för att hämta staven...

håll staven utanför öglan så måste du inte hela tiden sätta in och ta ut den i tex liften. Du tappar int den, jag åker också bana och int har jag handen i öglan där heller. sen om något händer är det mycket lättare att bara kasta stavarna bort in i skottan =D men det är ju smaksak sist och slutligen

kör utan stavar om det är så svårt att bestämma sig

Klipp av högst upp på ögglan, sy fast ett kardborre band i ändarna. Vips så var problemet löst :D Då sitter den kvar när du hoppar men lossnar om du ramlar. Som stavutlösare :P

hm lite ondödigt.. kör utan ögglan i parken för det gör inte så mkt om du tappar dom där... men det är värre om du tappar dom ute i pisten eller nåt..

Hur har du stavarna annars? OCh vad känns bekvämt? De e de som gäller! Att någon fått stavarna i magen har jag aldrig hört, men att man letat stavar i timmar det vet jag att folk (jag) gjort. Alltså summa av sumarom är: Det är bekvämligheten som bestämmer, i öglan eller inte, men om jag får rekomendera som bör du ha handen i öglan, i allfall när du är utanför pisten.
MVH
En som alltid kör med handen i öglan; de e racing å de e de som gäller!
Christoffer

ja tycker då att dete skönare om man har händerna i öglan..
omm jga inet har det så tappar jag bara stavarna direkt jag ska göra ne grab...

i öglan tänk dig när du krachar och så har du inte staven i öglan tappar och har slagit dig för jävligt hårt av sj krachen och inte på staven då är förbannat behändigt och använbda staven och ta dig upp och har du den inbte i öglan och tappat den får du ligga kvar där och va en losser för att du inte kan t adig upp sj..sen är det mycket snyggare och visar att man har mer koll om man har den i öglan..man lär sig endå att holla bort händerna efter ett tag.. och det troliga är att du endå hade slagit dig i magen fast me näven och då splar det ju ingen roll om du har stav ir inte..det e ju en då inte så faligt att tappa luften i r knäcka ett rev ben nån gång i blan..

Jag kör alltid med handen i öglan (underifrån och sen greppa runt/över den), skönast. Dessutom kan man bara dra till sig staven om man råkar tappa greppet pga obalans i en landning eller nåt. Annars måste man ju stanna och hämta den, förstör flytet. Men så knäcker jag typ en stav per åkvecka med, kanske tur att man åker så sällan =/

Om du har stavarna i öglan så sitter de ju fast då du bailar. Detta innebär även att du inte kommer försöka släppa stavarna då du ramlar vilket gör att du i stort sett har knuten hand/händer då du tar emot dig vilket är bra för att du ska slippa bryta handlederna. Så kör med stavarna i öglorna

Tillbaka
Topp