Hur ska morgondagens skidfilmer se ut?
Hur ska morgondagens skidfilmer egentligen se ut? Vill ha era reaktioner och synpunkter på detta, eftersom jag börjar bli less på dagens skidfilmer. Visst funkar de att se på i Augusti när det knappt finns nån snö, men man tappar fort intresse. Det är ruskigt coolt att se nån skicka iväg en riktigt lång och stilsäker 540 men personligen så tycker jag att när samma åkare sätter en 1080 i samma hopp och har problem att komma runt sänks betyget avsevärt. Naturligtvis så vill även jag se när åkare flyttar på gränserna, att droppa 70 meter+ eller sitta trippelvolter är nånting man blir imponerad av men samtidigt blir det väldigt surrealistiskt. När jag ser en bigair-tävling så ser allt så mekaniskt ut och personligen så blir jag betydligt mer inspirerad av att se nån jag känner sätta ett riktigt fett hopp. Dagens skidfilmer visar alla "coola" saker men dom glömmer historian bakom. Att se Jon sätta en kangaroo är grymt, men det blir så mkt större när man läser om hur han arbetat med detta trick en längre tid på diverse vattenhopp etc. Vad jag vill ha är intervjuer med åkarna upp i liften när dom delar med sig av sina tankar, reaktioner från folk runt omkring när åkarna åker, visa den oglamourösa delen av skidåkningen för det är mer äkta. Kort och gott vill jag se Jon Olsson åka skidor, inte skidåkning av Jon Olsson... Vad vill du se?