Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är det. 26 och 26,5 har samma ytterskal.JockeSki sa:Lima-ko, är det så att 26 och 26,5 har samma skalstorlek? Jag hade fått för mig att det va 26,5 och 27 som hade samma men det låter i och för sig inte så logiskt. Är du 200% säker?
Jag hoppas jämförelsen med klätterskorna var ironisk?Jarle sa:Som ett par klätterskor fast lite bättre?
Skostorlek 44 pjäxor 26.5, har långa tår som går att knö ihop. Ju mindre leder du har som är böjda, desto mindre kraft förlorar du från ben till skida.
Låter som en rätt bra analys. Har försummat mina fötter rätt mycket, kört utan formsula t ex. Får jag mer stöd i fotvalvet kan det vara en lösning, jag har aldrig fått ändan ur att prova. Kostar ju en slant om man ska gjuta. Sådana är lite halvt inräknade i nästa pjäxköp.Carl_R sa:Det låter inget vidare doktorn. Det låter nästan som att din pjäxa är för stor runt foten men lagom i längden. Antingen för hög eller för bred läst. Testa att lägga i en sula i innerskon för att få fast foten mer. För det är inte nån bakåtvikt som spökar eller?
Jag menar ett slag borde inte slå på tårna?
Eller så är de jäääävligt korta. Men då kanske du kan värma ut ytterskalet liite vid tårna?
Det vi som predikar små skor vill åstadkomma är en situation där foten inte överhuvud taget kan röra sig alls i någon rikting. Visst kan man få blånaglar när man hoppar om man har lite bakåtvikt i landningen, men i backen så bör skaftets vinkel se till att man kan (måste) böja knäna ordentligt och kan undvika att fötterna trycker framåt.
Aj. Jag hör hur tårna skär in i varandra.Jarle sa:Snödoktorn, vi får hoppas så, mina klätterskor är utav dammodell i storlek 38![]()
skulle nog säga runt 4 veckor..Lima-ko sa:Bra att du lånar en gammal tråd Simon.
Hur mycket per säsong åker du?