Hur ställa in STH16

iLd0tt0re

Medlem
Hur ställa in STH16
Letar runt på nätet men hittar inget tydligt svar. Hur ska man egentligen ställa in en STH16 med avseende på förspänning häl, vingar och tåhöjd?

Förspänningen hittar jag allt från en millimeter till att skruvens skalle skall vara jämn med bindningens bakkant (typ 5 mm).

Vingarna hittar jag inget vettigt om överhuvudtaget.

Tåhöjd säger vissa skall vara så att ett visitkort med viss möda får plats mellan pjäxa och bindning. Enligt Salomons tekniska manual skall spelet vara 0 mm.

Så vad gäller egentligen?

Hur ställa in STH16
Jag gör ett försök att väcka liv i denhär tråden igen!
Lyckas inte komma in på länken som är länkad här ovan - någon som vet? Har både läst att skruven där bak ska vara jämn med bindningens bakkant, och att skruven ska vara utskruvad så att man ser ett refflat parti på skruven??

Hur ställa in STH16
I all välmening: tråden är tio år gammal.
Är du osäker gå till en skishop och be dom hjälpa dig.
Brukar kosta en påse bullar.
Hälsn: 45år av skruvande och inget brott hittills.

Hur ställa in STH16
Jag gör ett försök att väcka liv i denhär tråden igen!
Lyckas inte komma in på länken som är länkad här ovan - någon som vet? Har både läst att skruven där bak ska vara jämn med bindningens bakkant, och att skruven ska vara utskruvad så att man ser ett refflat parti på skruven??
Det är olika på olika år av 900-serien, sth1 och 2

Hur ställa in STH16
Jag hade inte haft nåt emot en salomontråd men lät tyvärr min irritation över alla annonser med sth2-bindningar där folk anger att det är STH stiga åt mitt tangentbord i min tidigare postning.
#usch #tantrum
:)
ps/ Vill någon ha äldre salomon-manualer så pm'a /ds

Hur ställa in STH16
Tacksam för alla svar! Det jag hittade är att förspänningen görs helt annorlunda på en STH2 vs en STH. Jag körde utefter denna tråd jag hittade på nätet.

https://theskimonster.com/blog/posts/how-to-adjust-your-salomon-ski-bindings/

Svaret på min frågan är att förspänningen är korrekt då pjäxan är i och skruven där bak är i linje med den bakre kanten på bindningen; då är förspänningen mucho bueno!

Screenshot 2023-01-19 at 15.47.20.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp