Hur stor ryggsäck för Snowkitning?

Flashen

Ny medlem
Hej!
Behöver ha en större ryggsäck då jag skall börja med snowkite.
Är det någon som vet hur stor rygga man bör ha för att den skall rymma en Snowkite + lite annat för dagsutflykter? Är det någon som har tips på bra ryggor för detta ändamål?

/P

Jag anväder ryggan som jag fick med min kite. Räcker för kiten, ett par goggles och en macka. Nåt mer behöver inte jag men man får ner en hel del saker till i den.

//Hasse

Vad har du för kite? jag använder mig av en kompritionspåse för kiten inna jag stoppar ner den i min Ospray Switch 36, då får jag också plats med lite fika och förstärknings plagg. Ska jag ut på en längre tur så använder jag mig av en Marmot Eiger 45, då får jag med stighudar, vindsäck, spade, sond, mekprylar, förstahjälpenväska, mobiltelefon, GPS mm. mm. Kiten jag använder mig av är antigen en Ozone Accses 8 eller en Frency 10.

Micke

Jag kör med Naish winter kite. Men så klart så packar jag ihop kiten riktigt mycket först så.

MikeMike; Jag har inte köpt någon kite än men det är inte omöjligt att det blir en Accses 8 eller motsv. Jag känner nog att jag vill ha en rygga som jag kan få ned hudar, spade och sond m.m. i, förutom kiten.
Jag har idag en Switch 25+5, och en Switch 36 skulle kännas som ett lite för litet hopp i storlek. Sitter din Eiger 45 bra på ryggen vid åkning utför?

/P

Vet inte om du hunnit köpa en ryggsäck ännu men nämnda BD Revelation 45 finns på Go för 1200, 20% rea.
Satt förvisso inte bra på mig men vi är ju olika.

Tillbaka
Topp