Hur svårt ska de vara få bra råd och välja skidor för pist/allmountain?

Jag tycker att det känns lite konstigt om du som nybörjare skulle skaffa två par skidor för att "åka med familjen". Ranger 92Ti har vassa pistegenskaper i 90 mm allmountain klassen.

Roligt att tråden lever vidare och jag har inte kommit till skott själv med att köpa skidor än. Tragiskt men sant. Däremot har jag nästan helt bestämt mig för att köpa ett par Fischer Ranger 92Ti som verkar passa de krav och idéer jag har.

Däremot så funderar jag på ett par skidor ytterligare och då ett par mer pist-orienterade. Kollat en del på Fischer the curv och Fischer RC one 78 och 82 GT men även Deacon serien? Några tankar kring detta?
Alla skidor du listat är nog bra! Lite olika sweetspot så du får fundera över vad du vill ha.
Sen släpper Fischer ny ranger-serie imorgon? tror jag. Kan vara värt att kika på.
Tyckte jag såg en blänkare från alpingaraget om det.
Även om det kanske är svårt att få recension från nån som åkt laggen. :)

Jag tycker att det känns lite konstigt om du som nybörjare skulle skaffa två par skidor för att "åka med familjen". Ranger 92Ti har vassa pistegenskaper i 90 mm allmountain klassen.
Helt rätt. Med ett par Ranger finns det ingen som helst anledning att köpa ett par till.

Har också sett den nya Ranger serien men den ligger exempelvis på 7300kr utan bindning för Ranger 96.

Hur det än är så kom jag över ett par Fischer RC ONE 82GT för 2500kr så de blir mina första men har utrymme för att köpa ett par till och Ranger 92Ti ser otroligt prisvärda ut för dryga 5000kr med attack13 eller Marker Griffon och 13.

Har också sett den nya Ranger serien men den ligger exempelvis på 7300kr utan bindning för Ranger 96.

Hur det än är så kom jag över ett par Fischer RC ONE 82GT för 2500kr så de blir mina första men har utrymme för att köpa ett par till och Ranger 92Ti ser otroligt prisvärda ut för dryga 5000kr med attack13 eller Marker Griffon och 13.
Spara ihop lite mera pengar och köp de skidor som du verkligen vill ha.

Tillbaka
Topp