Hur ta sig från Gressoney till Cervinia?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Halloj,

Hur tar man sig enklast från Gressoney till Cervinia?

Buss till vilken stad då, för byte vidare mot?

Riktigt uppskattat om nån har gjort det förut och vet!

Liften över till champoluc och hudar därifrån. Ganska lätt tur om jag inte misstar mig. Billigt å fin utsikt! Med buss vet jag inte...

P-A sa:
Liften över till champoluc och hudar därifrån. Ganska lätt tur om jag inte misstar mig. Billigt å fin utsikt! Med buss vet jag inte...
Fick också tips om den här turen, låter intressant!

Klarar man den med lite packning? Kommer ha med mig en del kläder och utrustning, inget som inte ryms på ryggen men det blir ändå lite vikt. Jag har tyvärr inga randonee-bindningar, så det blir till att knata. Är det långt? Flackare partier kan jag ju sicksacka med alpinbindningar.

Är det lätt att ta sikte på Cervinia? Och hur lång tid kommer turen ta? Jobbigt om jag inte skulle hinna fram innan det blir mörkt.

Kan man göra samma sak från Cervinia till Champoluc?

Berätta gärna mer!

Åkte med buss från Cervinia/Valtournenche till Champoluc. Bådebilligt o enkelt. Bytte buss i Verres (Aostadalen). Ta ryggsäcken ner till kyrkan i Champoluc för vidare färd. Lycka till....ps I\'o piace Alagna!

stiffepiffe sa:
Åkte med buss från Cervinia/Valtournenche till Champoluc. Bådebilligt o enkelt. Bytte buss i Verres (Aostadalen). Ta ryggsäcken ner till kyrkan i Champoluc för vidare färd. Lycka till....ps I\'o piace Alagna!
Tack, du är guld värd! :)

Så jag hoppar på bussen vid kyrkan i Champoluc, byter i Verres och sen upp i Cervinia? Låter superbra!

Vet du vilket bolag som kör, tänkte så man kan kolla lite busstabeller?

Tillbaka
Topp