Hur tar man sig till Hamarbybacken?

Jonny_hardcore

Aktiv medlem
Hej jag tänkte säsonga i Hammarbybacken. Undrar lite hur man tar sig dit. Finns det möjlighet att flyga till Stockholm och sen åka buss, tåg eller så dit? vore kul om det var fler som åkte till Hammarbybacken, kunde vara tevligt om vi blev ett gäng.

Tacksam för svar.

Du bor ju i stockholm idjö! Hammarbybacken är en pulkabacke för stora barn. Jag kommer gärna med min rallypulka och grillar korv.

Åk inte ens till hammarbybacken ena dagen är liftenpaj, den andra funkar inte snö kanoner och pistmaskin!

Härligt Jonny, jag är på!!!
Är så less på alla som måste åka långt ner till alperna med alla avgasutsläpp från flyg, bussar och bilar osv när vi har tokfina fjäll i vårt egna land.
På baksidan ska det finnas en grym offpistrepa ner på parkeringen vid Ica-ravinen. Ibland finns det även is på kanalen nedanför backen och då får man ju ca 17 meter till att åka, vilket spär på totala längden med minst 10 %. Har även hört att han som plogar i nya Södra länken-tunneln ska dumpa allt nedanför stora backen till ett grymt small-jump.
Är det nån som har varit där förut? Vilka barer går man till? Är det bara södra Hammarbyhamnens plåtskjulsklubbar som gäller? Är korvmojen vid Statoilmacken öppen även på tisdagar?
Vi ses där! Jag har en randig Skiyotjacka så du känner igen mig.

har du fixat boende? annars så tror ja att jag kan fixa en 1:a ute i åkersberga, där kan vi nog få in 6-7 st... vet du om det blir problem med språket (funkar det med knaglig engelska) när man ska söka jobb lr??

annars är jag lätt på.

Kan jag grejja studiemedel för svenskastudier är jag också på.

No Altitude Studies?

Lär ju lära mig mer tyska i Hammarbybacken än på Altitude Studies ivf...

Omega>>>Inte hittat boende än. Men det är sånt som löser sig när man kommer dit. Men kan vi bo i din lya blir det fett! Då blir det du jag, mejner och rodelsmurfen.
Shit det här blir grymt!

Vad jag vet så är det lugnt med engelska men om man kan tyska är det en fördel. Men det är mycket svenskar där nere så det ordnar sig nog. Vad gäller jobb så har jag kanske ett jobb på G...Det är nere i hamnen. Man ska hjälpa en snubbe packa om lite lådor. Verkar soft tror det finns jobb för fler...

jag e lätt på, nästa säsong... faan e ju bara jobbigt att dra iväg nånstans... kan vi inte samla in alla ihopsparade bumpengar å köpa hela skiten. vi kan bygga om den till en jättepark, fälla träden under klippan å vips har vi ett 10-15 meters drop oxå? kör vi dessutom sopbil hela sommaren å tömmer allt där det en gång tömdes, kanske vi kan bygga på fallhöjden med ett 10-tal meter... här finns potential, red bull kommer att hänga på nu när åre e väck, stadstävlingar kör man ju redan i europa å på vischan här i sverige, dags för nåt riktigt nu... snart e vi rika å kan ta över skistar, tömma sopor på åreskutan å vips har vi en alp...

vilka e med mig?!

nazty_Lars: Snacka skit...

Axel och jag har tänkt att bygga ett rail i Nytorgsparken också...;-)

Kollade länken och fick för första gången veta att backarna har namn... och jag som alltid trott att pelikansvängen och snobbrännan låg i åre.
Finns de andra namnen i andra svenska skidområden?

såg även att man kan hyra "boats" och snowboards i uthyrningen.

Shit det här kan bli hur stort som helst!! TRodde aldrig att det skulle finans sådan grym respons på Hammarbybacken!...Vad gäller färdmedel har vi ubssen kvar från sässen 03/04 från anton...Ni vet den där gul-vita med en massa junkyard stickers på...Mums med frozen på la isla!!...Swedish night på onsdagar...;0)

sen kan man ju damma av det gamla förslaget om att glasa in hela skiten... så att man kan åka på sommaren med... alla förstår ju att det här inte kan misslyckas! dessutom kickar vi ut djurgårdens alpina (vad faan gör dom i hammarbybacken) så vi slipper allför färggranna å distraherande plagg i backen...

F-n vad kleant med den bussen... Då kanske vi kan låna den igen och åka till Willys och storhandla köttfärs?

Vad ska vi kalla oss?

Fan jag tycker det är en helt klart lysande idé...Hammrybybacken...klart du ska dit.....då blir det en jibberjöns mindre som tar upp plats i liftköerna i fjällen.......det är ju tokschysst att dessa små kullar finns egentligen....så twintiphoror och jibbermongon a´la slokarslade fjortisar har nånstans att leka........väntar starkt på den dagen då denna avart av skidåkare får en egen liftkö i fjällen oxå....som hjälmfotingarna till trollskogen ungefär.

Var en riktig skidåkare - våga vägra parker

matshogberg: Vad tröttsamt och tråkigt det måste vara att sakna allt vad humor heter. Du är inte lite bitter, vad är felet? Har du inte fått nåt på länge? Eller är det så att du förnekar din sexuella läggning?...Spänn av för fan, pajas!

Klart du kan låna bilen! Om vi får låna din guidebok...vi kan kalla oss...hmmm "P.A.S.T.A" - Phat.ass.ski.terror.association(eller hur fan det stavas)...;0)

Johnny H....nu ska du väl inte vara den enda som har ensamrätt på humorn på FR.....om du skriver såna inlägg "i skämtets tecken" får du oxå stå ut me lite battlande i skämtets tecken ..eller ????

Det är väl bra att det finns ställen som H-backen för parkråttorna, det är ju det som är det schyssta med park.......ni Twintipjönsar kan ju få lite åktid i Localbackarna bara det finns snö.......och sen så kommer helgen då ni kan dra till de "stora" parkerna som kungsberget etc..... för oss som hellre kör de stora svängarna så finns ju inte denna vardagliga möjlighet...såvida dom inte breddar H-backen med en 20 Km och ökar höjden till 3500 m..........så bitter, nja.....möjligtvis lite avis på att man måste åka långt för att få OK åkning........sist det begav sig var i Stryn i sommras och det är fan alldeles för länge sen......

Du letade förut info om Indonesien Que ???....jorå jag har varit där 3 gånger och kört hela racet......Surf / Dykning och Tung Trek.....har t o m plågats svårt av Dengue-feber och allvarlig uttorkning på en gigantisk overland till Komodo........så har du planer på en resa...shoot man....kan rekomendera det mesta utom pizzan på Tarawangan........den innhöll åt helvete för mycket svamp

Tung snubbe: "kört hela racet......Surf / Dykning och Tung Trek.....har t o m plågats svårt av Dengue-feber och allvarlig uttorkning"...

HenningO>>
Jag kollade din länk ....hehe förbannat roligt, jag gjorde nåt liknande för 5-6 år sen fast på bräda. Få saker river så gott som shorts, bar överkropp och en rejäl vurpa i slushen.

Funderar på att avboka min lägenhet i Verbier o haka på t HB i stället. Finns det någon bok om toptursmöjligheterna där??? Eller har någon här på freeride kanske utforskat terrängen bortanför liftarna o pisterna....... Vore kul att få göra en tre-fyradagars tur m bra åkning!!!!!!!

Ja e lätt på bor iof bara 11 mil i från sthlm tänkte på alla andra som bor i trakterna kring åre osv om man skulle ta och ordna en buss så dom oxså får chansen att hänga i hammarby...
eller om de e bättre at chatra ett plan
va tycker ni ? =)

Kan man skibummapendla från Borlänge??? Jag vill å vara med! Jag lovar att köpa en JL jacka så att jag passar in! Sitter inte Kaj där och virkar? Kan man inte slagga hos han om afterskin drar över sista tåget/ bussen?

//

Glöm för fan inte och fixa en kunnig bergsguide. Schyst afterski finner ni mitt inne i stan på ett ställe som heter Löwenbräu.

heheh komer rocka fett..finns de husvagns camping eller är de föra hårt klimat ?

tacksam för snabba svar vill vara ute i tid så de inte hiner bli fulbokat

Jag har även hört att det blir Big Mountain Freeriding i Vita Bergen. Hammarby_backen_ i all ära men vad är det jämfört med ett _berg_?

Man får dock inte gå upp till högsta toppen, Vita 2, utan en auktoriserad bergsguide. Vakt finns på plats och godkänner enbart passage med bergsguide eller om man går upp utan skidor/bräda.

Låter precis som Hammarbybacken etremt hardcore. Vet bara inte var jag ska tränga in mig i en källare med sju stycken alkoliserade 19-åringar, SoFo eller Sjöstaden? Jag har jättebilligt boende på båda platserna, bara 4000kr i månaden för att dela en dubbelsäng med en svettig Djurgårdare.

Låter som det är bättre fester i Backen men bättre åkning på Berget. OJ vad svårt!

Tillbaka
Topp