hur tar man sig upp?

momo311

Ny medlem
hur tar man sig upp?
hur hoppar man me cykeln till typ en bänk måste man ha typ sånna där cykel pedaler man kan sätta fast skorna i eller ?
om inte kan ni förklara hur man gör! förklara inte hur man gör med en bmx utan en typ kona scrap
eller nått

hur tar man sig upp?
Nej man behöver inte ha några pedaler som sitter fast i dojjorna. Det fungerar på samma sätt som en skateboardåkare gör en "ollie" med brädan!

Flytta vikten bakåt och dra upp framhjulet i luften.
Sen hoppar du med benen.
Cyklen följer med genom att du drar den uppåt/framåt med tummarna.

Skitenkelt! (Efter tusen försök...)

Köp en MTB film och kolla hur de gör!

hur tar man sig upp?
Ja, men om man har skor som sitter fast lär du ju kunna underlätta det och kunna hoppa högre.

Men kul om man bailar :S

hur tar man sig upp?
mycket lättare att bunnyhoppa med Hardtail (bara dämp fram). Men det är inga problem att hoppa med fullfämpad hoj. Blir bara lite segare men det är bara att öva och träna lårmuskler.

hur tar man sig upp?
Med en fulldämpad hoj borde du väl kunna gunga dämparen och på så sätt kunna ta dig snäppet högre? Med rätt teknik borde det gå, men personligen måste jag hålla med om att det är lättare med en ht.

hur tar man sig upp?
har bara en fulldämpad cykel ska få en kona scrap snart tror ja,men så länge tränar ja på min syrras cykel eller min föredetta cykel en 20" men den har inge dämp alls och inga växlar den är rätt seg och trampa me,väger rätt mycke kan de underlätta om man har dämp fram?
vilken cykel tycker ni ja ska träna på min nuvarande 24" fulldämp eller min föredetta 20"?
man kan ju ställa bakdämparen så den blir sten hård,ska man ha de när man tränar med 24"eller ska man ha gung?
ska man ha fart när man ska hoppa eller ska ma stå still?
ska man typ stegra lite så man får upp styret och sen dra upp och fram me tummarna eller ska man stå still och rycka i styret ?

hur tar man sig upp?
spelar ingen roll om du står still eller inte :P
men de e ju bättre i fart , mer användning av de
de e klart att det går med fullgung cykel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tillbaka
Topp