hur tycker ni man ska ha bindningen? vinkel?

Lagom brett och med främfre bindninge ganska mycke framåt vinklad, inte för mycket (slalomvinkel). O bakre lite bakåtvinklad.. De e nog ganska så bra, men de är sjukt individuellt sånt där..
Tja..

Senast ändrad:
De är ju riktigt individuellt, men om du ska köra park å sånt så ska du nog titta på vad Lindhee skrev...
Men du behöver ju inte börja med att fixa största stancen på en gång å största vinklarna, utan känn dig för ... Själv kör jag -15 +15 å största stancen som går på min 145 bräda... men det är som sagt upp till dig själv vad som känns bra, så de är bara testa dig fram...
Pz

enligt vad jag kommit fram till så ör de lämpligast att sätta bindningarna så att de passar ens egna fötter så som man normalt står så lossa bindningarna och ställdig med fötterna i dem utan boots och se hur du har fötterna och ställ bindningarna efter de....

men huvudsaken är ju först och främst att man kan ha fötterna bekvämt i de vinkar man sätter bindningarna i och att de känns bra över lag...

Bara jag som åker sämre med duck? Blir ju hel knasigt med vinkel på knät när man ska ligga och carva :S

+24/-15. Jag åker ca 60 % offpist och 40 % hård carving i pist.

Nosskire:
Jag tycker att det funkar bra. Tycker att man står väldigt skönt i duck, men det är ju som sagt väldigt individuellt. Körde positiva vinklar förut, men ändrade efter råd av min snowboardguide när jag åkte med UCPA.

Nosskire sa:
Bara jag som åker sämre med duck? Blir ju hel knasigt med vinkel på knät när man ska ligga och carva :S
+15/-15 är en bra vinkel om man kör minst lika mycket switch som man gör vanligt.
+15/-8 är annars en bra park vinkel

Angående stancebredd.

Hur långt kör ni för pist/puder?

Kör nu med cirka 56 och tycker det går bra, med positiva vinklar. Men "alla" åker ju 60+ tycker jag... Fördel respektive nackdel?

Engstr0m sa:
jag har alltid undrat hur de e man ska ha bindningen för att kunna åka bäst?
Duckat är bäst i min värld. +18/-9 i alla väder.

I pipe, park och pist med maxad stance.
I djupare puder med så bakmonterat det går.

Pröva dig fram. Kör ett par åk med olika combos å känn in.

Jag står +17 / +5 tårna pekar lite framåt i färdriktningen och står ganska långt bak på brädan...

Fungerar bra i pist och puder! Kanske inte optimalt i park vad vet jag...

Vill du åka vanligt och switch så välj en vinkel som käns bra..... Det är bara du som kan avgöra vad som käns bra. Det fins ingen idealvinkel utan prova dig fram. Det är inte vinkel på bindningarna som gör dig cool..... Det är hur du åker.

fordelar med ultrabrad stance finns i ralis och landningar pa stora hopp, det samma gallar val duckstance aven om man kan va ett 'jamnare tryck pa skaren med duck sa ar va en possitivstance att foredra om man bara kor pist... men da ska man ju ha hardboots och en smalare brada oxa! =D

vill du rippa EOROCARVES och STORA BACKLIPS KOR DUCK!

Tillbaka
Topp