hur vågar man?

hur vågar man?
jag har aldrig gjort någon volt.. men det funkar väl samma som med allt annat man gör för första gången (där man kan göra illa sig) man åker och begrundar först å funderar lite. Sen efter ett tag blir man less på sig själv och tänker.... Skit i samma, det får bära eller brista! .. jag menar man kan ju inte mer än att dö. Dör man så spelar det ju inte heller någon roll.. för det gör ju inte ont när man väl är död. så brukar jag tänka i alla fall.... och jag är inte död....än .....

hur vågar man?
Man kan också ljuga för sig själv och låtsas att det är lätt. Då blir man inte rädd förrän det är försent.
Det gör jag ofta, ibland svarar jag i telefonen när det ringer, utan att veta VEM det är som ringer.
Ibland stänger jag faktiskt av tv"n och lyssnar på alla ljud, hur det knakar och knarrar, men inte för länge.

Som försäsongsträning har jag lärt mig en del trick av Dannediehard, att överaska mig själv med att kasta mig hårt till marken så det smäller om"et. Fast det gör man inte flera gånger på en månad.

//mer än mamma, inte bara brandman

hur vågar man?
Den bästa medicinen är nog att köra mycket straffpingis. Be dina kompisar att plåga dig sjukt mycket. Skut gummisnoddar på varandra piska varandra, bit varandra, åk skateboard naken i verten, stek din hand!!! Detta gör jag, och min första backflip beräknas till nästa vinter. All denna smärta gör att du inte känner speciellt mycket när du bailar. Till slut ett fantastiskt ordspråk: Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen, allt som inte dödar härdar!!!!!!!!!!!!!!!!

hur vågar man?
först tränar man på studsmatta. Sen vildar man...... skit i puder, det är lika stor chans att man bryter nacken där. jag gjorde min första backflip i ett puckelhopp...... you cant touch greatness without flirting with danger!

hur vågar man?
Testa prylarna på typ studsmatta eller/och badhustrampolin. när du har tricken in i ryggmärgen bygger du ett fett hopp en gosig puder/superslask-sorbé-dag med några vilda polare med kamera. se till att upphoppet blir långt och jämnt, flackt först, sen brantare och brantare. Hoppet får gärna vara brett också, det känns fett med skönare än ett litet smalt kickigt sprätthopp. hoppa in dig ett par gånger och sen ere bara att tänka precis som på studsmattan och göra det. Ge inte upp om det skiter sig första gången, man kan nöta en hel dag. Och: gå inte ut och gör det andra helgen i november. på sommaren kan man repa sig om det går åt h-e, loosa inte hela säsongen bara för att du vill impa på nån flicka nånstans...lycka till!
//jacob

hur vågar man?
Ställ upp i en bigjump tävling, då kommer dom i värsta fall knuffa dig ner för backen så måste du göra tricket.
Annars funkar strohrom.

hur vågar man?
Det finns ett jättesmart knep som gör att du vågar vad som helst,
sätter tricket varje gång, och dessutom blir helsponsrad av Nicklas
på Salomon. Knepet är helt kostnadsfritt, saknar biverkningar och
är jättelätt att lära sig.

hur vågar man?
helt enkelt nynna pa antingen blur song2, LOK star, break stuff limp biskit eller nan annan galen lat eller tatuera in mottot pain is temporary glory is forever i pannan sa hittar du nog modet efter nagra dar...

hur vågar man?
Du tar och blir medlem i scientologerna för då kommer ingen att kunna skada dig förutom gud, och då skall du straffas. Sedan efter att du blivit medlem tar du och sparkar grannens hund då känner du dig tuff.
För att ta och bygga upp självförtroendet ännu mer tar du och redigerar skidfilmer så att ditt namn dycker upp istället för någon annans.
Skaffa massa häftiga tatueringar.

Sedan koller du igenom socialdemokraternas partiprogram så att du bygger upp en mäktig ilska. Den kommer du att ha användning för.

Om du aldrig prövar hur skall du då någonsin kunna?

hur vågar man?
åk med nån som är totalt galen i skallen å sen när han/hon sätter skiten så kan ju du inte vara sämre än att oxå försöka...

hur vågar man?
dra iväg med nåra polare, hitta ett ställe med mycket puder och bygg ett hopp så att ni får en skön landning. Se till att stötta varandra och peppa varandra som fan, inget i stil med "men ska du köra nån gång då?!". Och efter du kraschat (de brukar man göra första gångerna) och märkt att de inte gjorde ont, så då säger du "häbaåk", och drar av en fet bakåt, sen så kommer de kännas kanon.
Lycka till!

hur vågar man?
Ok det är såhär gör aldrig en backflip förns du hittat ett sten skönt hopp och det har kommit lite puder o ä hyffsat mjukt i landningen. Ha alltid stört kruka. Träna på o gö nå volter i nån gympa sal med en mjuk matta under. Sedan äre liksom naturlig o sätta dom.
Ps. Sedan när du sätter en backflip skitlätt så kommer brudarna att smällta som smör i solsken!

hur vågar man?
Jag insåg om man försöker våga/göra en volt ska man göra det sist på säsongen. då hinner man med säkerhet läka ihop till nästa säsong.. =)

antingen är man tokig eller så gör man det för att det är ja... så vill man så gärna göra en volt. det är fan svårt. jag försökte hemma i skogen. hade ett brant men ack så litet hopp jag testade i. att komma upp och ner är inte svårt. kruxet däremot är att komma runt och inte landa på huvudet.

hur vågar man?
Frågan är inte hur man vågar, det är precis tvärt om, saken är ju att man inte vågar men det är ju inte det man ska koncentrera sig på...
"Free your mind" så att säga, jag brukar tänka på nån trevlig låt typ Bad Religion å kör man låten i huvvet lite å sen när man kommer till refrängen "but i don´t know what it isssssssssssss!!!", så kör man å satsar liv å lem bara =)

PS. För att vara på den säkra sidan, ta alltid en slurk Struh Rom (80) innan, finns i alla välsorterade alpby-affärer DS.

hur vågar man?
Ta nägra bärs innan du ska göra nå´t svettigt för första gången, inte så du blir full och slö utan försök precis innan du känner av bärsen. Efter du gjort det första gången behöver du förmodligen inget nästa gång om du inte slog dig fördärvad.
Funkar nästan alltid...

hur vågar man?
till bakåtvolter har jag hört tipset. "försök lukta dig själv i röven tills du ser landningen"

men för o våga är de bara i hetsa sig själv, tänk på att brittney fan inte är oskuld o du blir först dit...men bara om du klara nästa trick..

hur vågar man?
"In deutschland we call him "die innre schweinhund". He"s the little guy in your head that say: "Don"t do that!" He is your first enemy!"

Det är bara att kötta! Det ska göra lite ont ibland...

hur vågar man?
Be någon att filma hoppet, så även om du sätter volten klockrent eller gör världens fetaste magplask, blir du ändå en hjälte när du visar klippet för dina polare.

Sen lär man sig av att se på sina egna misstag....

hur vågar man?
tänk så hära, OM jag inte sattsar rejält så kommer folk att skratta åt mig om jag gör illa mig, om jag däremot sattar uta bara helvete så kommer ingen att skratta vare sig du faller eller klarar tricket, alltså fegar du och krashar så kommer kanske folk att tro att du är en fegis (i mitt fal så stämmer dte, jag är en fegis) men det behöver inte dom veta, Så sattsa hårt bara!!! Sen kan man ju säga "bha, jag är ju van större hopp, så svårt i dessa små"

hur vågar man?
ett hopp med ett jävvla vertsprut, djupt puder i landningen. Snurra inte fÖr fort så du bankar huvet i kicken.

Men efter mycket åkning av snowboard och cykel (freeride) så vet jag att man känner direkt om man kommer att klara det eller iallafall har en god möjlighet att göra det.
Om man känner såna där "olustkänslor" som kommer krypande och man känner att man har tagit sig vatten över huvudet ska man veja ifrån hoppet och vänta / öva sig på mindre hopp.
kör man även om man känner på sig ganska starkt att det ligger över ens egen nivå, så kraschar man till 95% säkerhet....

hur vågar man?
Några tips.
- Åk med kompisar som är bätter eller galnare än dig själv.
- Hitta en puder spot med bra landing och hoppa
- Öva på studsmatta
- Öva på trampolin
- Drick dig berusad och testa
- Kör bara

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp