Husbil + Åre = Sant?

David_GBG

Ny medlem
Husbil + Åre = Sant?
Tjena.

Är det någon som har erfarenhet av att bo i husbil i Åre? Finns det platser man kan stå gratis/billigt/dyrt på? Måste man stå på camping? Finns det camping?

Jag undrar särskilt hur det är vid påskhelgen. Mycket folk i åre på påskhelgen?

Spamma mig med svar!

//D.

Husbil + Åre = Sant?
Det är löjligt mycket folk i Åre under påsken. Vad gäller campingen vet jag inte om det finns kvar nåt av den sen de byggt multihall/holiday inn etc.

Husbil + Åre = Sant?
Camping finns i duved nu för tiden. den är bra. tillgång till duvedshallen med dusch, bastu, riktig kök. Självklart även toaletter.

Husbil + Åre = Sant?
Måste säga att jag är mycket tveksam till om campingen är öppen på vintern, nån som vet?
Har själv tältat på Åresjön i regn en påsk, men hurbil funkar nog om man ändå åker skidor hela dagen och är ute på kvällen (men inte på natten, för HALLÅ! Ni ska ju dra de första linjerna i nysnön nästa morgon!). vad beträffande att stå på andra platser än campingen är det förbjudet att campa innom stadsplanerat område (vilket åredalen till allas häpnad faktiskt är). Men vad polisen bryr sig om ni står på nån avkrok till väg kan jag inte uttala mig om.
Lycka till!

Husbil + Åre = Sant?
Det var en gång en underbar by, som låg där alldeles stilla och i harmoni... Campingen låg inne i Åre där den hör hemma. Men så en dag så kom dom PUCKORNA!!!!!!!... holiday club och köpte Campingen, å rev den... Fatta dom rev min Camping. Och nu så ligger campingen i spilror.
Å Jag är inte bitter...

Nää skämt å Sido. Campingen ligger i Duven och den fungerar väldigt bra, dock så är den bara provisorisk. Men kommer vara där hela vintern

Men att "Dörtbag" Campa i Åre är inge problem. Polisen... ja dom två som finns där bryr sig inte för fem öre om du campar i byn. Det finns en bra "Pariking" nere vid järnvägshuset nere från sett till höger om station. Har du väll få en plats där så flytta er inte för en det är dags att dra hem, För det brukar vara nå så djuriskt med folk under påsk. Men Åre under påsk är ungeför hur underbart som helst.

Men vad har ni för nå hus bil????

Det brukar inte vara så där jätte kallt men ibland så kryper tempen ner. Men är det en bra vangn så är det inte några problem, över huvudtaget. Har själv bott i en underbar vagn förut när Åre Camping fanns.
Men blir det några problem så åk in på någon privata parkering och fråga lite snällt, ett tips är uppe vid Tott, eller nu heter det park inn. men in på tott vägen så finns det en massa hus med stora parkeringar.

Låt husvangns/husbilen leva vidare....

Husbil + Åre = Sant?
Nja,

jag skulle inte lita för mycket på det där tipset med att "fråga lite snällt" hos privata parkeringar... En av mina säsonger bodde jag i en personalbostad på tottvägen. Här omkring var alla PREUSSISKT noga med att folk parkerade på rätt ställe. En kille jag bodde ihop med råkade ställa sin bil på "fel" ställe under EN natt och fick ta emot rätt mycket skit för det. (typ: ställ dig här igen och DÖ!) Och det var inte ens under påskveckan... Och vad antalet poliser beträffar: de brukar ta in extra förstärkning under vecka 9 och påskveckan. Det är väl inte troligt att de letar efter några stackars skidåkare att bråka med, men vem vet.

Nä, satsa på campingen istället. Eller lär känna någon som bor i Åre och kan inhysa dig.

Lycka till o hoppas det blir fet åkning

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp