Husbil canada/vancover

wsollander

Ny medlem
Husbil canada/vancover
fiss det nå hårda skidåkar här som har hyrt husbil i canada och kan dela med sig av sina erfarenheter?
funderar på pris?
extra urtustning?
vad bör man tänka på`?
visum för 2 veckor?
framkommlighet med mm

/William

Husbil canada/vancover
Turistvisum gäller (dvs inget alls)
Svindyrt med försäkring. Värt att kolla upp. Finns nån typ av "dag för dag" försäkring men jag kommer inte ihåg vad den heter.
Kan vara svårt med park-plats (kolla med andra bummare så kanske du kan låna par och el till öl-kostnads pris ;)
Annat är att skaffa giltigt körtkort hur man nu gör det... De skrattar ofta åt svenska körkort i staterna. Går att fixa genom ambassaden lr Motormännen tror jag.
Det var allt jag hade...

(Ps. Det snöar i Linköping. dS

Senast ändrad:
Husbil canada/vancover
Hej!
Jag och min vapendragren till skidkompis hyrde husbil i Vancouver i 7veckor och körde runt i BC och Washington state och bodde på parkeringen till skidorter eller vid nått bra berg längds vägen. Där vi sen gjorde topp turer.
Kan helt klart rekomendera detta och vi hade det så superbra.
Anders

Husbil canada/vancover
du behöver skaffa ett internationellt körkort (http://www.motormannen.se/mm1/site/02_Resan/02_05_Internationellt_koerkort/index.html) går snabbt att skriva t några papper, skriva på dessa och sen skicka in i brev till motormännen, tar ungefär två veckor att få hem ditt internationella körkort. Det IKK är bara en översättning av ditt svenska, för det finns ingen officiell lag om att söka om ett nytt körkort i Kanada, men polisen är ganska petig och du kan få böta för att dom vill ha ett IKK för att förstå ditt körkort.
Ha med ditt svenska körkort med, måste ha båda två :) Ha de!

Snödjup

Tillbaka
Topp