Hyllning till Bob Marley!

androj

Aktiv medlem
Idag skulle Bob Marley ha fyllt 61år. Han föddes år 1945 i nine Miles på Jamaica. Senare flyttade han in till Kingston där han startade bandet the Wailers tillsammans med Peter Tosh och Bunny Wailer. År 1972 fick de som första reggaeband kontrakt med ett internationellt skivbolag, Island records. Deras första skiva "Catch a fire" släpptes. Det var början på en enorm framgång. Bob såg Jamacias orättvisor, blev samhällsmedveten och började kämpa för freden och de svartas rättigheter. Efter många grymma skivor så blev Bob sjuk i cancer i tån, men enligt rastafaritron så får man inte amputera den så cancern spred sig i hela kroppen och Bob marley avled 35år gammal år 1981.

Bob Marleys musik är alltid lika aktuell och hans grymma texter kommer inte glömmas bort!

peter tosh, tosh petersXD
ha nsom sjunger ima gangster im a straight up g.. .vidare o vidar ehan kallar väll sig för tosh peters eller e jag borta?

Idag skulle bob Fyllt 62!! tråkigt att han har dött! R.I.P Bob Marley!

We all love you rastaman!

Hade dom inte hittat typ nya djur arter i hans hår också.
Typ larver eller vare var?

Vi kan ju hylla honom med att skriva en bra låt här varje dag här i nån vecka. Jag börjar:
Buffalo Soldier.

Have a nice life!

Cr0y_HimselF sa:
Vi kan ju hylla honom med att skriva en bra låt här varje dag här i nån vecka. Jag börjar:
Buffalo Soldier.

Have a nice life!
Det har gått 20 min men palla

No woman no cry en klassiker

buffalo soldier, dreadlock rasta
stolen from africa, brought to america
fighting on arrival, fighting for survival

nått sånt,

rastafari is shit, palla att man inte får skära i sin kropp pga att den är helig för att man har gud inom sig eller nått sånt

annars hade han ju kanske levt idag

R.I.P Mr. Marley.
han skulle blivit 62 idag. som hyllning till dej ska jag nu sätta mej tillrätta och spela no woman nu cry på gitarr!

//faceplant

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp