hyra alpstuga en vecka

ViktorStMaths

Ny medlem
hyra alpstuga en vecka
Hej!

Jag och några kompisar vill gärna byta ut den årliga veckan i sälen mot en europeisk skidort istället.
Vi söker därför något bra tips på sida där man kan boka en grym stuga (ca10 pers) eller om någon här på forumet vet någon som har stuga och vill hyra ut den en vecka.

MVH

Viktor

hyra alpstuga en vecka
Hej Viktor.
I alperna är det inte så vanligt med stugor. Däremot kan ni säkert hitta en större lägenhet för 10 personer. Mitt tips är att gå in på skidorternas hemsidor och där klicka dig fram till boende (de flesta skidorternas hemsidor har detta). En lägenhet för 10 personer brukar gå att hitta från 1000-1500 kr / person för en vecka.

hyra alpstuga en vecka
Stugor är relativt ovanligt i alperna så vitt jag vet, men prova att googla "chalet" tillsammans med önskat ortsnamn så kanske du hittar något.
Satsa annars på att hyra en lägenhet med någon privat uthyrare. 4- och 6-personers lägenheter går ju säkert att hitta på de flesta orter, bara att söka.

hyra alpstuga en vecka
Ni som hyrt stuga. var hyrde ni? vart flög ni, med vilka? Vad gick allt på med liftkort och resa boende osv?

Funderar på om det kanske är lika bra att boka lägenhet med charterarrangör istället. Lite tråkigt, men mycket smidigare.

Tillbaka
Topp