hyra bil colorado

k2skier

Medlem
hyra bil colorado
howdy !!

någon som vet hur det funkar med hyrbil i colorado ?

ska dit 2v i februari -10, och undrar lite över:
- vinter däck
- behövs 4wd
- snökedjor ???

kommer åka runt till några av skidorterna och kanske även ta en sväng till wyoming och jackson !!

/thomas

hyra bil colorado
4wd är ett måste. Åtminstone om du ska upp i bergen. Däck och kedjor är inget du behöver tänka på om du hyr. Är ju sånt du betalar för att slippa när du hyr.

Tänk dock på att USA är stoooooort. Ska du åka till Jackson får du räkna med att typ 3 dagar går bort bara på att köra bil.

hyra bil colorado
angående däck så tänkte jag mer på om man själv måste se till att det är
vinter däck som sitter på. så man inte får några sommar puckar på bilen!!

är det dubbade vinter däck i USA eller friktions däck som gäller ???????

tar det verkligen 3 dagar från denver -> jackson ???

/thomas

hyra bil colorado
Finns inga dubbdäck i USA. Åtminstone inte för personbilar,timmerbilar kan dock använda. Om du hyr av en av de större firmorna lär du inte behöva tänka så mycket på däcken då de vet vad som behövs.

Det tar inte 3 dagar att köra Denver -> Jackson. Däremot så tar det minst 1 dag åt vardera håll.

hyra bil colorado
Denver Jackson är 8 timmars ren körning.

Under min vinter i wyoming/colorado sà hade varken jag eller mina polare 4wd och jag àkte bergsvägarna i dessa regioner varje helg hela vintern i princip. Vintern var ocksà den bästa i mannaminne. Sà i min mening behöver du inte alls 4wd eller gigantstor bil. Det funkar oftast mycket bra ändà.

Oftast kör det en fet truck innan dig sà kan du ligga i spàren som pà räls ;-)

hyra bil colorado
4WD eller snökedjor är iaf i Utah obligatoriskt om du ska upp till skidorterna när det har snöat. Sen är det ju bra att kolla upp alla försäkringar som krävs, och jag antar att du är över 25 annars är det så dyrt att man nästan lika gärna kan ta taxi ;)

Tillbaka
Topp