Hyra lavintranceiver?

stiffen

Ny medlem
Hyra lavintranceiver?
Hallå där!

Någon som vet var man kan HYRA tranceiver.

Vill inte lägga ut 2-3papp i detta läget och har hittat ett ställe som hyr ut åtminstone. Vore käckt att kolla om det finns lite konkurrens i branschen...
Någn som vet något ställe?

Mvh
//Staffan

Hyra lavintranceiver?
I sverige finns det på plats vid de flest anläggningar.. bara att höra sig för.. kostnad???
I alperna har de flesta ställen brukar ligga runt 10eur/dag

Hyra lavintranceiver?
Känns som en halvdan grej att göra. Lägg pengarna på en lavinkurs istället, om du är snål och inte vill lägga så mycket pengar på din egen säkerhet. Bara för att du har en tranciver är du inte säker, den har inte direkt någon inbyggd spade.. Skaffa Recco är nog ett vettigare alternativ, om du inte åker med folk med tranciever då. Det är inte direkt lätt att hitta en nedgrävd dito kan jag säga men du lär dig efter övning. Vilket leder till att du måste hyra många gånger vilket leder till att du likaväl kan köpa en...

Hyra lavintranceiver?
Om du ska iväg under högsäsong så är det oftast bättre att boka och hyra hemma då det kan råda lite brist på hyrprylar när du kommer ner ... Eller om du har någon som kan boka till dig nere i los alpos.

10€ per dag lät i mina öron väldans dyrt... Men jag har å andra sidan aldrig hyrt så...

Hyra lavintranceiver?
Är det nån som vill hyra så har jag spade, sändare och sond... förslagsvis Gävleområdet!

Hyra lavintranceiver?
Förtydligande:
Jag ska alltså till Kanada i tre veckor och jag lär gå en lavinkurs också, samt köpa spade&sond där, som inte är lika dyrt.
Alltså, inte hyra på orten, kommer åka till olika ställen i CA. Ska kolla med naturkompaniet dock, tack.
//S

Hyra lavintranceiver?
På de flesta ställen i alperna kan man hyra trancievers men under de stora rushveckorna kan det bli ont om dem.

Hyra lavintranceiver?
Om du ska hyra transciever i tre veckor så kommer du lätt upp i en kostnad på ca 1500:- => Köp en istället!

Hyra lavintranceiver?
Tack för alla svar...
Så här blev facit:

Klätter&Fjäll hyr ut till priset 700 pix för den perioden jag skulle iväg. Adams Sport här i Götet tog 1500 pix öfr hela paketet med spade&sond som lök på laxen till tranceivern. Utan spade&son (tänkte köpa ändå) hade det kostat ca 1200 pix.
Skulle slått till precis från klätter&fjäll när en arb.polare kom in och sa att hans tranceiver gärna ville lufta sig i Kanada ett par veckor. SÅ nu inskränker sig kostnaden till ett nytt set batterier och en flarra vin till polaren. Tack för det!
//Staffan

Tillbaka
Topp