Hyra skidor över nätet innan man drar till Bad Gas

Gurra202

Ny medlem
Hej.

Undrar om någon har använt denna sidan för att hyra skidor över nätet?

http://www.skiset.us/index/resa2/

Ska till ba Gastein. Blir ju billigare att hyra över nätet. Eller om ni har andra bra sidor för att hyra över nätet eller man ska ta det när man kommer ner?

En annan fråga. Kan åka skidor, kan ta mig ner på dom flesta ställer i pist då :)
är det lönt att hyra värstingskidorna som är dyrast? Eller ska man lägga sig i mellan segmentet? Får kanske ut mer av åkningen då? Va typ 4 år sen jag åkte senast, ja en dag förra året med :)

Tjabba!
Spanade lite på länken och uppenbarligen hyr du ju av First Descent om du bokar via internet. Hojmark använder sig också av First så det är en pålitlig shop.
När du hyr dyrare skidor så blir det för det mesta butiksracern vilket också innebär en något hårdare skida. För att kunna åka på en hårdare skida måste du trycka hårdare i svängen och åka mer aggresivt för att få ut max av laggen. Tycker därför du borde hålla dig till mellan segementet. Om du någon gång skulle vilja prova en bättre skida tvivlar jag på att det skulle bli några större problem att byta!
Hade!

Jo den försäkringen dom har på den sidan är det lönt att tekna den? Eller dom man har hemifrån räcker? Den mot att om skidorna går i sönder eller stjäls hade jag tänkt ta iallafall.

Tillbaka
Topp