Hyrskidor för Alagna?

Bate

Ny medlem
Hyrskidor för Alagna?
Hejsan!
Ska iväg till Alagna v.11 och ska då hyra skidor där nere. Eftersom Alagna är en offpisthåla ska vi alltså åka så mycket offpist som möjligt.
Min fråga är alltså vilken skida jag ska hyra där nere?
Jag är ganska bra på att åka, kör carving ner för vilken svart pist som helst och är skaplig i offpist också. Har åkt på Head Monster 82 två säsonger. Några tips?

Tack på förhand,
Cliff

Hyrskidor för Alagna?
Var i Alagna och områdena runtomkring och de var knappt snö så de räckte i pisterna.
Men de kan ju falla nysnö tills dess men senast jag kollade såg de väldigt soligt ut i hela systemet. Jag kan också säga att hemsidorna som säger att det är 120 cm på toppen där
inte riktigt har rätt...man ser i princip marken överallt och där de finns snö är det värdelöst.
Ledsen att säga men men sry för off tppic

Hyrskidor för Alagna?
Ändra resan om du kan. Jag var nere nu v.9 och det var mellan 5 och 10 grader hela veckan. Snön töade bort mer och mer för varje dag och det var grus i pisterna. Den bästa åkningen hittade vi i Champoluc i ett antal rännor där åkningen var bra i "vårsnö"

Hyr en skida som bär hyffsat bra då det i offpisten helt plötsligt kan "ge med sig" vilket innebär att du tappar kontrollen då det inte längre bär. Dock så vill du ändå ha en skida som fungerar bra till högfartsåkning i pisten (om du är lagd åt det hållet) när offpisten inte tillfredsställer tillräckligt. Jag var väldigt nöjd med mina Vökl Mantra 184 cm och har samma mått som dig.

Hyrskidor för Alagna?
aj då, låter riktigt dåligt. vi åker på söndag varför en avbokning inte kommer på fråga. får väl be till snöguden om ett historiskt dump.

enligt snow-forecast ska det vara 100 cm och -16 men deras mätningar är dåliga.

tack för skidtipsen, ska be att få en allroundskida liknande head monstern. peace!

Hyrskidor för Alagna?
Arrrgh... Jag ska dit veckan efter påsk.

Känns inte bra. Alagna känns aldrig bra ur snösynpunkt, speciellt inte när man har en resa bokad dit. 3 monsterdump per år, sen bara en stor solsida och ökenklimat...

Tillbaka
Topp