Ichsgl VS Gastein ?

Ichsgl VS Gastein ?
Tjena !

Jag och en polare ska ner till Österike i 2månader, Vi tänkte åka till Ichsgl området eller Gastein dalen. Nu undrar jag helt enkel vilket som är bäst ? Vi kommer att ha bil så avstånd är inget problem. Vi letar efter sjysst åkning, både pist och offpis !! Snälla inga kommentarer typ " åk till frankrike istället" Vi har varit där en jävla massa gånger.

Så helt enkelt, Vart skulle du åka, Gastein eller Ichsgl området ??

Tackar

Andreas

Ichsgl VS Gastein ?
Svår fråga.
Mot ischgl:
Hög prisnivå. Mycket plattbackar. Nedfarterna till byn tråkiga. Mycket korvtyskar
För Ischgl:
Hyggligt snösäkert. Hyfsad ganska odramatisk offpist, Galtyr o Kappl inpå. Bra turterräng i hela Silvrettaområdet.
Mot Gastein:
Drängfulla snorungar. Mestadels enkel skidåkning. Ligger väl lågt
För Gastein:
Sportgastein, Hyfsad skogsåkning, Interresanta grannbyar.
Så enkelt var det alltså inte.
Varför inte prova nåt annat. Montafondalen, Serfaus, Ötztal, Zillertal. Det finns massor
Köp ADAC,s skidatlas, den är bra om man skall runt i alpen.
Finns i större bok o kartbutiker kostar ca 350 bagis, värt varenda krona.

Ichsgl VS Gastein ?
Sportgastein i Gasteinertal är bra för offpist och pist. Ischgel är också bra. Vet inte så mycket om offpisten där. Fler svenskar i Baedgastein än i Ischgel vad jag vet...

Ichsgl VS Gastein ?
Tja!
Enligt mig har själva Badgastein bara en bra backe, det är den röd/svarta -pisten som går på baksidan av berget. Åkingen i sportgastien duger men man måste ju åka buss dit vilket tar lite tid. Snösäkerheten är inte lika stor som i Ischgl. Har ej varit i Ischgl men sticker dit 26:e nov för att göra min första säsong! Vi kanske ses där!!??

mvh Maccan

Ichsgl VS Gastein ?
Jag har vart i Badgastein och kan bara säga att det suger ganska hårt om man inte är en helt värdelös åkare som gillar att festa hårt. det är mycket svenskar där nere så det blir ganska mycket festa, om man vill åka skidor oxå får man ta sig till sportgastein för där är det faktiskt riktigt bra, men dok ganska litet.

Ichsgl VS Gastein ?
Linkin, du har kanske inte hundra koll men men...

Varit i bad-g en säsong, sant som dom säger, det är mer bar-bums än ski-bums där. Saknar helt och håller snowboardpark (Förutom i Dorfgastein, men när jag var där så var den verkligen kass).

Sportgastein är bra, finns dock bättre offpist anser jag själv, för sporten blir så förbannat uppåkt på tre sekunder. Den beryktade "Nordabfart" ger jag inte mycket för, 7 minuters åkning och sen en transportsträcka på 15 minuter. Suger verkligen.

Säger det som jag inte skall säga: åk till frankrike. Skall iof själv tillbaka i år, en vecka, men det är pga träffa folk och gratis boende. Saknar verkligen åkningen i frankrike, Val thorens, mmmummmma...

Ichsgl VS Gastein ?
Stämmer! jag har inte koll på allt, tröttnade på orten efter en vecka men men...
sen håller jag me, åk till frankrike, det ÄR bättre!!

Tillbaka
Topp