Jeg hadde en gammel versjon av disse, 2006-modell Atomic M11. Tror de bytta navn til M110 året etterpå. Er jo noen år siden det, så ta dette med en klype salt, det kan jo ha skjedd litt av hvert på disse årene...
Passformen er brei med 102mm. Du skal lete godt for å finne bredere støvler i dette segmentet. BD sine touring-støvler er kanskje bredere med 104/105mm, men ellers lages det vel lite? Om foten din faktisk er 115mm må du nok til med noe shellmodding uansett(?).
Flexen på disse er vel oppgitt til 100/110. Nå er det godt mulig de har skifta materiale i skallet, men mine M11 føltes langt stivere enn oppgitt flex og stivere enn andre støvler jeg har hatt seinere, som BD Factor 130, Lange RX 130 og Dynafit Titan UL. Også verdt å merke seg at Atomic'ene ble betydelig stivere i kulde. Opplevde mer enn en gang å ha problemer med å få de på beina dersom de hadde stått ute litt for lenge.
Jeg brukte de på ski som Pro Rider, EHP, Gotama, Renegade, Praxis Pow og sikkert noe mer. Aldri noe issue med skikontroll. Veldig fornøyd med komfort og ytelse og pressa nok levetiden litt lengre enn anbefalt - skall og innerstøvel var duct-teipa på kryss og tvers tilslutt. Hadde også booster-strap på dem.