Idre säsong

wannaberocker

Ny medlem
Idre säsong
Hej!
Skall på intervju för idrefjäll.
Nån som vet ngn om hur det är där egentligen och finns ngn åkning att tala om eller är det ett ställe för barnfamiljer och så?

Idre säsong
Va där på skolresa för några år sedan. Berget e mer som en kulle med en stor platå på toppen som man måste transportera sig över för att kunna åka i de fyra olika väderstrecken. Ingen vidare fallhöjd, men det brukar vara gott om snö. Ett plus är väl "chocken", sveriges brantaste preparerade pist. E du en duktig skidåkare ska du inte åka till idre för då tror jag du kommer tröttna ganska snabbt.

Idre säsong
word där gustaf. det är inget för en skidåkare som söker ordentlig åkning. det är mycket mer "barnanpassat".

Idre säsong
Saxat från Idrefjälls affärsidé på hemsidan: "Idre Fjäll ska vara bästa åretruntanläggning i Sveriges fjällvärld för familjer och grupper med alpin skidåkning som bas. Verksamheten skall vila på affärsmässiga principer."
Så svar ja, det är mest för barn. Tror till och med att jag har sett en siffra på att 80 %, eller liknande, av besökarna är barnfamiljer. Så är du ute efter bottenlöst puder och rajtan-tajtan finns klart bättre alternativ, men för en barnfamilj vågar jag påstå att Idre är en pärla för en vecka eller så. De har verkligen lyckats med att genomföra affärsidén. Och även mamma och pappa kan stilla abstinensen, medan knattarna leker med Aske, så länge man nöjer sig med piståkning.

Idre säsong
Idre är väl inte så kul, men det ligger ett ställe inte så långt därifrån som heter Fjätervålen. Det är dit ortsbefolkningen åker och Idrefjälls skidlärare när de är lediga. Tomt på folk långa härliga backar och lite offpist.

Idre säsong
aarebum: Flottsbro är högre! =D

Varför skulle man inte kunna säsonga i Idre för? Visst, utelivet är väl inte det bästa, men skidåkningen duger. När man har åkt där ett tag så hittar man alltid på nya saker, t.ex bygger hopp i skogen på lämpliga ställen eller varför inte knata upp på Städjan eller Nipfjället och leka lite. Tröttnar man på det så kan man dra till Fjätervålen några dagar. Snö finns det iaf gott om i Idre!

Piss bros!

Idre säsong
Du kommer dö av tristess.

Fredrik har rätt i städjan osv. Men det räcker inte mer än en vecka. Satan, skit i svenska fjällen. Det suger.

C

Tillbaka
Topp