Imfria goggles -flipp eller flopp?

Snowjunkie

Aktiv medlem
Vad tror ni, kommer det här att lyfta? Kan det vara lösningen en gång för alla på improblemet?

Jag tycker idén och teknologin är strålande, men priset är i mina ögon för högt än så länge med 250 dollar för grundpaketet och 100 dollar för extralinser. Än så länge är ett par extra goggles i ryggan en enklare och bättre lösning för mig.

Abom goggles

ABadHabit

Medlem
Har aldrig haft några direkta problem med imma. Skulle hellre se en lins man kunde ändra ljusinsläppet med en liten "ratt" eller så. Upplever större problem med snabbt ändrade sikt och väderförhållanden. Löser det idag med ett extrapar goggles i ryggan, men vore ju skönt att slippa det också.

Alltså nån variant med typ fotokromatiska linser, men jag vill själv kunna ställa hur ljusa/mörka de ska vara. Capish?

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
ABadHabit sa:
Har aldrig haft några direkta problem med imma. Skulle hellre se en lins man kunde ändra ljusinsläppet med en liten "ratt" eller så. Upplever större problem med snabbt ändrade sikt och väderförhållanden. Löser det idag med ett extrapar goggles i ryggan, men vore ju skönt att slippa det också.

Alltså nån variant med typ fotokromatiska linser, men jag vill själv kunna ställa hur ljusa/mörka de ska vara. Capish?
Det finns ett par gogglar som går att ställa mellan olika ljusinsläpp med en knapp (ej steglöst alltså, men fyra olika nivåer om jag minns rätt). Kan ta reda på vad de heter om du vill, men jag har för mig de var svindyra.

ABadHabit

Medlem
@Vartendroppe Gärna det. Priset är sällan ett problem för en prylnörd, det är ju helt andra faktorer som påverkar.

Men vi ska väl inte gå allt för OT, så hoppas att de har bra immskydd också :)

Ludd_3

Medlem
Kapar tråden lite. hoppas det går bra. Har aldrig haft problem egentligen med att goggelsen immar. jag har brillor under (otg) goggles då. o brillorna immar igen däremot. funkar hyfsat med smith i/ox turbofan. kass batteritid dock när det e kallt. ingen som har nån fler tips ?

andjo024

Ny medlem
Ludd_3 sa:
Kapar tråden lite. hoppas det går bra. Har aldrig haft problem egentligen med att goggelsen immar. jag har brillor under (otg) goggles då. o brillorna immar igen däremot. funkar hyfsat med smith i/ox turbofan. kass batteritid dock när det e kallt. ingen som har nån fler tips ?
Det enda tipset jag har är engångslinser för dagarna i backen. Det kanske dock är något du redan provat? Det fungerar fantastiskt för mig, men jag har för mig att inte alla kan använda linser.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp