Imma i glasen

jimmyhoffa

Ny medlem
Imma i glasen
Är en nybliven glasögonprydd rider som får kraftig imma i mina nya spy soldier.
Vad kan få bort detta elände, så jag ser vart jag åker. Skall till Ischgl den 31 mars. Tack för all hjälp

Imma i glasen
Tvål på glasögonen, tror det är en gammal beprövad metod men inget jag skulle göra med ett par nya brillor..

Imma i glasen
Låt de sitta på mest hela tiden, andas genom munnen, ta av de om du blir jättesvettig.
Kvarstår problemen tycker jag att en reklamation är på sin plats.

Imma i glasen
Detta kan hända mig med. Men för mig försvinner det fort. Jag brukar ta av min mina goggles sen efter 1-2 minuter sätter jag på mig dom igen o då är det inget imma alls.

Imma i glasen
Om du sätter upp dom på pannan då du bär mössa så blir det garanterat imma så undvik detta. Som Lima-ko skriver så ska man försöka ha dom på sig hela tiden. Personligen så blir jag av med den lilla imma som kan uppstå på mina Soldier genom att få lite fart och därmed luftgenomströmmning, ventilationen är gjord så att detta är oerhört effektivt.

Imma i glasen
Tack för alla fina tips. När jag åkte så var det som sagt 0 grader och väldigt kletigt i luften. Det blir troligtvis bättre när jag håller mig i en miljö som ligger på minusgrader. Skulle tro att det kan behövas tvätta glasen med något då dom troligtvis har fått lite behandling vid tillverkningen. Ska ta såpa eller tvål på mina vanliga brillor, så får vi se hur det går. Hoppas att ja hittar hem i från de österikiska alperna.

Tillbaka
Topp