Import av objektiv

KLICKET

Ny medlem
Import av objektiv
Hej!
Jag har funderat på att importera objektiv från USA. Har ni en känsla för vilken efterfrågan det finns på den svenska marknaden? Hur ser utbudet ut? Är det något ni saknar?

Import av objektiv
HEJ, nu vet jag inte om du menar objektiv till film eller foto men då jag fotograferar en hel del och får påstå mig ha rätt bra koll kan jag säga att efterfrågan alltid är hög på objektiv, själv vet jag inte hur det prismässigt skiljer sig mellan USA och Sverige men om det är samma prisnivå i US som i t.ex. Hong Kong eller Shanghai behöver du inte oroa dig för att få sålt dem. Rekommenderar dig att besöka: fotosidan.se

Hoppas det var till någon hjälp o lycka till!

Import av objektiv
Problemet är att det idag är på tok för liten skillnad i pris för att det ska vara värt att importera från USA.

Tex Canons 70-300 L-lins som passar fint för skidfoto.

Från http://www.bhphotovideo.com
Pris i Usa: 1600$
Frakt: 66$
Moms 25% = 400 $
Tull:6,7% = 107 $
Totalt: 2173
Med en dollar på ca 6,4 ger det en totalkostnad på 13907 kr.

Från cyberphoto:
Pris: 13 995
Frakt: 69
Totalt: 14064

Nu tog jag givetvis bara ett objektiv på random och det går säkert att hitta lite billigare någonstans men det är inga stora pengar man kan spara på det hela. Speciellt när du nu verkar vilja sälja objektiven vidare dessutom.

Import av objektiv
Om du ändå är borta i staterna så tycker jag absolut att du ska köpa objektiv för eget bruk. Men om du köper för att sälja hemma kan jag inte tänka mig att du gå så värst i förtjänst.

Funkar i övrigt jättebra med världsgaranti o dyl på objektiv från USA =)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp