Inbyggda Hörlurar?

adamreivant

Ny medlem
Inbyggda Hörlurar?
Tjaba.
jag har hört att det går att byta ut öronmuffarna (<--vad nu dom heter) mot ett par med hörlurar inne i sig.
jag undrar då direkt

1. Vart kan man köpa dom? helst en affär i sverige.
2. Finns det sånna hörlurar till Giro Encore?

Tack för svar.

Senast ändrad:
Inbyggda Hörlurar?
kolla med alpingaraget dom säljer hörlurar till giro bad leitunant och nåra till har ja för mej iallafall. men är nästan helt säker. kostar runt 500-1000 och ännu mer beronde på vad du vill ha för typ. finns ju såna mn kan ha i ipod o mobilen samtidgt och bluetooth skit o så men kolla alpingaraget...hare bra

Inbyggda Hörlurar?
Vet att dom haf haft på junk men tror inte dom har kvar dom nu! men skicka ett mail på kundtjänsten så kanske dom kan tipsa...

Inbyggda Hörlurar?
Väcker liv i en gammal tråd.

Jag sitter inne med en Giro Fuse - hjälm och funderar på att införskaffa ett par hörlurar till denna. Men hur värt är det egentligen att köpa de "officiella" prylarna? Alltså de från Giro/Skullcandy som är gjorda för hjälmen.

Skulle man inte kunna fixa ihop ett hemmabygge hyfsat lätt? Någon som har gjort detta? (komplimentera gärna med bilder om ni har)

Inbyggda Hörlurar?
Har funderat på om man skulle kunna ta av själva lurarna från Koss Porta Pron och skära upp öronmuffarna och lägga in dem. Kan vara värt ett försök

Inbyggda Hörlurar?
Kanske lamt av mig men vad som funkar riktigt bra är att köpa "in ear" snäckor och stoppa in och sen bara dra hjälmen ovanpå, sitter bra och känns knappt. Jag menar alltså sådana med gummihätta som liksom stoppas in i örat och suger åt.

Inbyggda Hörlurar?
Jag brukar få problem med att ha inne in-ear hörlurar en längre tid. Det känns obehagligt och ont. Det finns säkert bättre versioner än de jag har testat, men överlag tycker jag absolut att det är skönare med hörlurar eller i detta fallet att ha det inbyggt i öronmuffarna.

Inbyggda Hörlurar?
Hittade på Stadium.se förra året! Gick att beställa och hämta ut och betala i en Stadium butik nära dig! Var utförsäljning och kostade 69:- och fraktfritt.
Till en Jofa hjälm.

Inbyggda Hörlurar?
Som sagt, köp ett par Koss Porta Pro, ta loss själva luren från bygeln och sätt dom sedan under öronlapparna på hjälmen. Funkar skitbra. Porta Pron har funnits sen början av 80-talet och vunnit otaliga priser för sitt ljud. Är ytterst tveksam till att det sitter några bra hörlurar i dom färdiga hjälmarna. Jag skulle då inte betala extra för att få en hjälm med skitlurar i för en dyrare peng bara föratt det sitter just lurar i dom från början!

Inbyggda Hörlurar?
AndreasH86 sa:
Som sagt, köp ett par Koss Porta Pro, ta loss själva luren från bygeln och sätt dom sedan under öronlapparna på hjälmen. Funkar skitbra. Porta Pron har funnits sen början av 80-talet och vunnit otaliga priser för sitt ljud. Är ytterst tveksam till att det sitter några bra hörlurar i dom färdiga hjälmarna. Jag skulle då inte betala extra för att få en hjälm med skitlurar i för en dyrare peng bara föratt det sitter just lurar i dom från början!
håller med gjorde samma sak, fast jag byggde in mina i öronkuddarna och blev betydligt bättre ljud än med tune-ups

Tillbaka
Topp