Indo/Bali - kostnad?

Jonny_hardcore

Aktiv medlem
Indo/Bali - kostnad?
Vad kan 2-3 månader på Bali kosta? Om man räknar in boende, käk, bira, surfbräda, nya surfshorts, surflektioner m.m.?

Tacksam för svar

Indo/Bali - kostnad?
Jag brände typ 10 000:- på 6 veckor. Då är inte köp av surfbräda(dyrare än i aussie) eller resa inräknat men mat, boende(poppies II bredvid Tubes Bar), en o annan bira, djungel juice, några trevliga surfplagg, ett antal kvällar i arcadehallen, lite småresor till Gili, Lombok + en veckas hyra av en Kijang för en sväng runt bali.

Det här var iofs 2 år sen men priserna ligger ungefär som då för utom att resan dit kanske är lite billigare. Jag vill dock poängtera att det går att leva billigare om man låter bli att äta stenungsbakad pizza o håller sig till nasi gorengen istället.

/

Indo/Bali - kostnad?
Tjena Johnny!

Senast jag var där var 2002 och då "brände" jag 10 000 på 56 dagar. Bodde oftast själv (ibland med polare) och käkade ute tre ggr per dag. Köpte lite böcker och reste till Sumbawa och "hem" till Kuta med driver 5 dagar via Lombok. Även en tripp till Nusa Lembongan och ett par betalda drivers till Uluwatu.

Bärs på krog är dyrt.

Surfbrädor är dyra.

Ayu Beach Inn på Poppies Lane ett rekommenderas som boende om dom har överlevt SC-attentatet.

Kuta Beach är bra för rookies. Gå upp tidigt så får du var själv ganska länge. Tajma högvatten för mindre tubande vågor. När du lärt dig att paddla, duck divea och komma upp på brädan kan jag rekommendera Medewi. Soft by dock utan damer, men en ganska lång och framförallt snäll våg (köp reef boots dock, annars får du ont). En vänster-våg men ska du vara i Indo är det lika bra att du lär dig surfa med ryggen mot vågen direkt.

Indo/Bali - kostnad?
Låter bra det där...Tack för svaren, stor hjälp!

Så det är Poppies 2 som gäller, vad är det för ställe?

Hur är det annars med att hyra bungalows eller stugor?

Vad är det för skillnad på vänstervåg och högervåg?

Lite fler frågor blev det...

Tacksam för svar

Indo/Bali - kostnad?
Vänstervåg surfar du med ryggen mot vågen om du är regular. Högervåg surfar du med magen mot vågen om du är regulat, är enklare. I början räcker det dock med en våg för att lära sig take off och bara åka rakt in.

Hyra rum/stuga är inte så svårt... Bara att pruta sig fram. I Kuta är det dock rum som gäller. Eller så köper du en tomt på http://www.baliwaves.com/realestate/reindex.htm ;-)

Kolla in surf report för att se vad som väntar...

Haha, Poppies Lane 1 är det som gäller... ;-) Fast äter gör man bäst på Poppies Lane 2... ;-) Det är två gränder i Kuta, där det finns många billiga rum och resturanger.

Säga vad man vill om Kuta men det är bekvämt och bäst i början eftersom det är strand botten och lätt att få utrymme i vattnet (det blir ju trångt på de bra ställena och där startar alla från samma område, i början vill ju bara nöta paddling, duck diving och take off och då är det dumt och farligt att trängas med andra). Försök för guds skull inte fånga en våg som någon redan åker på...

Första brädköpet är svårt. Förmodligen blir det en bräda du gör dig av med ganska fort eftersom man behöver lite mer att flyta på i början.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp