Inför regler för barn under 18 år

KaptenStofil

Ny medlem
Jag förfasar över den låga åldern på deltagarna i diskussionerna på den här internetsidan. Är verkligen era föräldrar och förmyndare medvetna om den farliga livsföring ni ska lättsamt skriver om i de så kallade trådarna?

Att fara med skidor utanför markerade nedfarter är farligt. De stora hopp som skidanläggningarna numera tillhandahåller är utan tvekan också mycket riskfulla att fara i. Fjällsäkerhetsrådet borde lämpligen införa åldersgräns på sådana och dylika aktiviteter.

Freeride bör därför föregå med gott exempel och sätta en åldersgräns på 21 år, eller i alla fall 18 år. Om inte så bör i alla fall föräldrars och förmyndares underskrifter inkrävas innan barnen får tillgång till denna högrisklivsstilshemsida.

Med hopp om bättring,

Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.

Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.

Med hopp om bättring,

Äntligen!! KaptenStofil är tillbaka. Och som vanligt gör han ett vettigt inlägg på en gång ;)

//H

Haha "Kapten stofil" en trevlig serietidning för dom äldre. Dom som inte läst serien kanske inte förstår syftet med denna tråden eller att den förhoppningsvis inte är så seriös som den framstår.

Baess sa:
Haha "Kapten stofil" en trevlig serietidning för dom äldre. Dom som inte läst serien kanske inte förstår syftet med denna tråden eller att den förhoppningsvis inte är så seriös som den framstår.
Baesse: hur många tror du uppfattar detta inlägget som det skall uppfattas eller ens vet vad han har för inlägg förut? Ingen tror jag ;)

//H

Senast ändrad:
Hasse sa:
Baess sa:
Baesse: hur många tror du uppfattar detta inlägget som det skall uppfattas elelr ens vet vad han har för inlägg förut? Ingen tror jag ;)

//H
Jag hoppas att alla uppfattar det som det skämt det är men någon stackare kanske tar illa upp iaf :)

Utan medlemmar under 18 år skulle den här sidan dö ut. Inga disskutioner inga videoklipp och mycket mindre bilder.

Niklas_Borg sa:
Utan medlemmar under 18 år skulle den här sidan dö ut. Inga disskutioner inga videoklipp och mycket mindre bilder.
Det var väl ändå en överskattning, jag törs påstå att det är tvärtom. På grund av allt lägre ålder håller FR på att sakta dö ut i en långsam regression.

Titta tillbaka några år i forumet och diskussioner höll en klart högre klass. Nu översållas det av en massa för skidåkning helt orelevanta trådar där ungarna slänger ur sig dåligt stavade och grammatiskt vidriga stycken som inte tillför trådarna ett dugg.

All cred till dig Niklas att du faktiskt svarade på Stofilens riktiga frågeställning och inte hamnade i ironiträsket men jag tycker trots allt att du inte har rätt.

Och sen måste man faktiskt säga att Stofilen bryr sig om er ungdomar, tråden handlar om att skydda er från faror och det måste ni väl ändå uppskatta ;-)

Senast ändrad:
Niklas_Borg sa:
Studsmattebilder och videoklipp är väl ändå nånting som håller på att sänka Freeride. Kräver bättre prestanda på servern samt segare hemsida. Innebär även det att fler Annonser krävs på sidan.

Nu tycker jag att Kaptenen faktiskt inte är fullt bakåtsträvande utan att de faktiskt ligger någonting i det.

Fotnot:
En stofil är en äldre, förstockat trångsynt person, oftast herre, med viss excentricitet och vanligen bakåtsträvande inställning till det mesta i sin omgivning. Etymologiskt släkt med stövel, se skitstövel.

Riktigt bra tråd och riktigt bra initiativ! Hoppas det faller väl ut. Frågan är väl bara hur man kan verifiera att det verkligen är en korrekt signatur från föräldrarna. Elegitimation kanske?

Vad intressant att det är folk under 18 år som misstolkar och inte förstår Kaptenens inlägg... Spännande samband där! Förrutom thecalle som kanske är ovanligt ung för sin ålder?

Som tur är får jag vara kvar om nu en åldersgräns skulle införas. Men med all respekt till sidans äldre katter så är det dom som borde skyddas från feta kickers och steniga dropps. Inte kidsen

varför skulle det behövas en åldersgräns på en skidrelaterad hemsida för? och varför i backen? detta är nog det dummaste jag hört på länge...

Carled sa:
Vad intressant att det är folk under 18 år som misstolkar och inte förstår Kaptenens inlägg... Spännande samband där! Förrutom thecalle som kanske är ovanligt ung för sin ålder?
vadå ovanligt ung för sin ålder? jag är 19 vad e problemet? jag tycker bara att alla ska få vara här oavsett ålder huvudsaken är att man gillar snö osv. om ni inte gillar att det är yngre här kan ni skapa egen community där ni kan hänga i sånt fall!

Varför denna negativa inställning till KaptenStofils förslag? Han vill ju bara skydda de yngre från det onda i världen, jag tycker ett "tack för omtanken" skulle passa bra.

KaptenStofil sa:
Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.

Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.

Med hopp om bättring,
Skojar du eller? bara så du vet kommer det inte fungera med åldersgräns det kommer vara en lite kryssruta där det står "har du fått godkännande från målsman" och då kommer alla trycka i ja ändå! Jag kan inte se några faror på den här communityn och aldrig hört talas om någon fara heller så kan du bara droppa ditt snack och ta ditt pick och pack o dra!

KaptenStofil sa:

Med hopp om bättring,
Vad är det för faror som du försöker lyfta fram? Jag håller med om att en del medlemmar, främst under 15år spårar ur en del i forumet när det gäller språket och ämnena. Att man tillbringar mycket tid framför datorn är inget nytt.

En vuxendel kan kanske vara något men då borde vi ungdomar få en ungdomsdel. Eller så kan man strunta i det och behålla det vi redan har, finns många olika varianter.

Senast ändrad:
"Mission accomplished" för Kaptenstofils del. Haha, misstänker att just en sån här diskussion var vad han ville uppnå men för all del fortsätt :)

Snödjup

Tillbaka
Topp