Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
du har så j**vla rättRavers_inc sa:du måste ju driva... vill du ha 50åringar som "newschoolskidåkare" eller? sämsta jag hört. ska ett skidproffs som t.ex henrik harlaut behöva en underskrift från sina föräldrar för att vistas i parken och på freeride?....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaha
tard
Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.Fre-drik sa:jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
jag ser särskrivningar och felstavningar så jag får exem i ansiktet. de flesta av er går åtminstone i gymnasiet! lär ni er ingenting i skolan nuförtiden?
//på väg att bli en bitter surgubbe
haha!H-T sa:Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.Fre-drik sa:jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
jag ser särskrivningar och felstavningar så jag får exem i ansiktet. de flesta av er går åtminstone i gymnasiet! lär ni er ingenting i skolan nuförtiden?
så du är själv bered att skaffa dig ett "körkort" för att åka i parken? Även ifall jag fattar att tråden är ironisk (hoppas jag i alla fall) så blir man grymt frustrerad när en p22 snackar som om han hette Gandalf, 200 år gammal och byns äldste. du ska ge fan i vad andra håller på med, kör ditt eget race och sköt dig själv. knappast ditt ansvar att se till att ungar som du inte har en aning om vilka det är inte ska skada sig själva.SebastianD sa:Go KaptenStofil!
Jag har jobbat som skidlärare två vintrar i svenska fjällen, det är inte jättemycket erfarenhet, men ändå en hel del! Det som kaptenstofil refererar till, men som de flesta verkar missa är det faktum att det är alldeles för lite sunt förnuft i vissa av de ungdomar som åker i parken och offpisten idag. Det finns naturligtvis jätteduktiga åkare av alla åldrar, och det tror jag att KaptenStofil håller med om.
Men det som inte är bra är det faktum att det är så många som kör så långt ovanför sin nivå! Är man nybörjare på skidor, kan man inte börja åka park första veckan, inte ens gröna linjer.. Och är man ny i parken så ska man hålla sig till de linjer man behärskar! Ett annat problem är att de yngsta, och de som är nyast i parken, ofta inte vet hur man ska bete sig! Detta innebär en stor fara, både för de själva och andra åkare, eftersom det titt som tätt händer att någon stannar bakom en kick och använder landingen som inrun till nästa kick! Eller att man blir omkörd på sitt eget inrun! Sjukt farliga grejer!
Det man borde göra istället för att ge sig på freeride och skapa en åldersgräns, är att införa ett slags körkort för parken! Då måste alla som vill åka där lära sig de regler man behöver känna till!!
Tack för mej, Hej!
Ett praktiskt exempel på att ni över 20 år inte är helt felfria ni heller! =)H-T sa:Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.Fre-drik sa:jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
Fett ägd Fre-drik.H-T sa:Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.Fre-drik sa:jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
1-0 till H-TH-T sa:Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.Fre-drik sa:jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
Sicken upprorsmakare. Tänker mig hemfärgat hår och nitarmband i kombination med nån "superrolig" min på skolkortet.Cromo sa:Skaffa åldersgräns du! ingen kommer sluta jibba rejält för det... XD
jag tycker det var ganska bra skrivet efter 12 öl klockan fyra på morgonen.Gudrunnator sa:Fett ägd Fre-drik.H-T sa:Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.Fre-drik sa:jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
Tror inte den här tråden är speciellt seriös men alla lackar ändå ur totalt...
Äntligen nån som tar det seriöst. Tycker det varit för mycket oseriösa humorfyllda inlägg i den här tråden:mcLovin sa:En till sådan här tråd! underbart!! Jag tyckar att bara medlemmar i Mensa ska få vara medlemmar här, då lär de bli extremt hög nivå på inläggen.
Uppenbarligen är 90% av Freerides användare sorgliga stackare, eller så är det bara de allra dummaste som syns i tråden.Baess sa:Jag hoppas att alla uppfattar det som det skämt det är men någon stackare kanske tar illa upp iafHasse sa:Baesse: hur många tror du uppfattar detta inlägget som det skall uppfattas elelr ens vet vad han har för inlägg förut? Ingen tror jagBaess sa:Haha "Kapten stofil" en trevlig serietidning för dom äldre. Dom som inte läst serien kanske inte förstår syftet med denna tråden eller att den förhoppningsvis inte är så seriös som den framstår.
//H![]()
Men hur vet vi att det var just 12? Antar att han skulle haft bättre saker än att räkna öl och sitta på FR vid det laget.Carled sa:Se det hela som ett bra sätt att utöka sin lista med blockerade medlemmar. Man kan säkert få till 30-40 stycken ironibefriade 14-åringar vars "hjälp mej!!!11!"-trådar man skulle slippa. Jäkligt smidig tråd med andra ord!
Till Fre-drik vs. H-T... Lite upprättelse till Freddan, hur många kan egentligen stava till eksem efter 12 öl? Eller hitta Shift-knappen? Point proven!
Jasså, det tycker inte jag. Tycker vi ska införa regler för personer som druckit öl!Fre-drik sa:jag tycker det var ganska bra skrivet efter 12 öl klockan fyra på morgonen.Gudrunnator sa:Fett ägd Fre-drik.H-T sa:Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.
H-T gjorde det igen.H-T sa:Jasså, det tycker inte jag. Tycker vi ska införa regler för personer som druckit öl!Fre-drik sa:jag tycker det var ganska bra skrivet efter 12 öl klockan fyra på morgonen.Gudrunnator sa:Fett ägd Fre-drik.
Jag förfasar över den höga promillehalten på deltagarna i diskussionerna på den här internetsidan. Är verkligen ni verkligen medvetna om den farliga alkoholkmängd ni konsumerar?
Att dricka utan några psykiska eller fysiska gränser är farligt. De starka drinkar och alkoholfyllda drycker som krogar/systembolaget/klubbar/barer numera tillhandahåller är utan tvekan också mycket riskfulla att förtära. Alkoholsäkerhetsrådet borde lämpligen införa högre åldersgräns på sådana och dylika aktiviteter.
Freeride bör därför föregå med gott exempel och sätta en åldersgräns på 58 år, eller i alla fall 57 år. Om inte så bör i alla fall föräldrars och förmyndares underskrifter inkrävas innan barnen får tillgång till denna hemsida fylld med alkoholdoftande inlägg.
Med hopp om bättring,
KaptenStåfräs
Hahaha, det är nästan för roligt för att vara sant: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48977Carled sa:Se det hela som ett bra sätt att utöka sin lista med blockerade medlemmar. Man kan säkert få till 30-40 stycken ironibefriade 14-åringar vars "hjälp mej!!!11!"-trådar man skulle slippa. Jäkligt smidig tråd med andra ord!
Till Fre-drik vs. H-T... Lite upprättelse till Freddan, hur många kan egentligen stava till eksem efter 12 öl? Eller hitta Shift-knappen? Point proven!
"Försöker hitta ett märke där dem i princip bara säljer ljusblåa, turkosa, limegröna, ljusgröna, bruna kläder. "H-T sa:Hahaha, det är nästan för roligt för att vara sant: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48977Carled sa:Se det hela som ett bra sätt att utöka sin lista med blockerade medlemmar. Man kan säkert få till 30-40 stycken ironibefriade 14-åringar vars "hjälp mej!!!11!"-trådar man skulle slippa. Jäkligt smidig tråd med andra ord!