Inför regler för barn under 18 år

brukar inte säga så men håll käften för fan. Möjligt att det finns 12-åriga små whiggas som skriver en del skit och startar onödiga trådar, filmer etc. men de flesta har ändå sunda uppfattningar och åsikter. Dessutom är de flesta på freeride i tonåren och jag anser att många av dessa har bra grejer att säga, freeride skulle ju bara vare ett gäng fjällvandrare om man var tvungen att vara 21!!

Det e ju en grej att föräldrarna kanske inte vill att man e inne på sidor där folk våldtar kvinnor o skit men hur skulle det se ut om en 17-åring behövde ha sällskap med sin mamma/pappa när han ska skicka ett gb till en kompis??!!

Och sen den här skiten med åka offpist och hoppa stora hopp. Att åka farlig offpist med en kompis när man e typ 13 är ju inte så bra, det finns ju stor risk att något händer men det där med att hoppa. I slutändan handlar ju allt om kontroll, en 12-åring kan mycket väl ha bättre förutsättningar för hoppet än en 25 åring.

Å andra sidan kan ju denna tråd ha en poäng. Att bli mer medvetna om faror är väll bra men samtidigt måste man ju hela tiden ta risker och så är det med allt.

Ravers_inc sa:
du måste ju driva... vill du ha 50åringar som "newschoolskidåkare" eller? sämsta jag hört. ska ett skidproffs som t.ex henrik harlaut behöva en underskrift från sina föräldrar för att vistas i parken och på freeride?....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaha

tard
du har så j**vla rätt

Det är ju rätt många här som genom diverse (o)intelligenta inlägg visat att KaptenStofil har helt rätt...säkert utan att förstå det själva...tragiskt...

Senast ändrad:
Haha satir at its best!
Självklart, ska det vara 18års gräns på friåkning, så slipper man alla små fjuniga gangstah wannabes som utanför parken kallas för fjortisar :)

*host host*

1. Allmänna regler
1.1 Sundhet och "netiketten"
På Freeride försöker vi så långt det är möjligt följa den så kallade "netiketten" i de fall våra regler inte kan tillämpas direkt. För att sajten ska fungera måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Tänk särskilt på att:

*Vara trevlig och respektera andras åsikter.

*Absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller kränkande.

*Använda sunt förnuft. Om du är osäker om det är ok att skriva något, skriv det inte!

När du trycker på "spara" godkänner du forumreglerna.

Många av oss Freeriders har faktiskt huvudet på skaft. Det finns mogna 15åringar och omogna 21åringar, alla är alltså olika. Ingen kan bannlysa alla som är under 21 år, det håller inte.

Fre-drik sa:
jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
jag ser särskrivningar och felstavningar så jag får exem i ansiktet. de flesta av er går åtminstone i gymnasiet! lär ni er ingenting i skolan nuförtiden?

//på väg att bli en bitter surgubbe
Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.

H-T sa:
Fre-drik sa:
jag blir mest mörkrädd. utan att vara dryg måste jag erkänna att jag stavade bättre när jag var 12 än 90% av alla kids som skrivit i den här tråden.
jag ser särskrivningar och felstavningar så jag får exem i ansiktet. de flesta av er går åtminstone i gymnasiet! lär ni er ingenting i skolan nuförtiden?

Trots det så kan du inte använda stor bokstav, korrekt styckeindelning och stava till eksem när du är 27 år gammal. Nu för tiden är för övrigt inte ett ord.
haha!

det roligatse jag har hört på länge. men kan hålla med om att 12 årigingar med "stutsmatta teasers" är sjukt irreterande.

SebastianD sa:
Go KaptenStofil!

Jag har jobbat som skidlärare två vintrar i svenska fjällen, det är inte jättemycket erfarenhet, men ändå en hel del! Det som kaptenstofil refererar till, men som de flesta verkar missa är det faktum att det är alldeles för lite sunt förnuft i vissa av de ungdomar som åker i parken och offpisten idag. Det finns naturligtvis jätteduktiga åkare av alla åldrar, och det tror jag att KaptenStofil håller med om.

Men det som inte är bra är det faktum att det är så många som kör så långt ovanför sin nivå! Är man nybörjare på skidor, kan man inte börja åka park första veckan, inte ens gröna linjer.. Och är man ny i parken så ska man hålla sig till de linjer man behärskar! Ett annat problem är att de yngsta, och de som är nyast i parken, ofta inte vet hur man ska bete sig! Detta innebär en stor fara, både för de själva och andra åkare, eftersom det titt som tätt händer att någon stannar bakom en kick och använder landingen som inrun till nästa kick! Eller att man blir omkörd på sitt eget inrun! Sjukt farliga grejer!

Det man borde göra istället för att ge sig på freeride och skapa en åldersgräns, är att införa ett slags körkort för parken! Då måste alla som vill åka där lära sig de regler man behöver känna till!!

Tack för mej, Hej!
så du är själv bered att skaffa dig ett "körkort" för att åka i parken? Även ifall jag fattar att tråden är ironisk (hoppas jag i alla fall) så blir man grymt frustrerad när en p22 snackar som om han hette Gandalf, 200 år gammal och byns äldste. du ska ge fan i vad andra håller på med, kör ditt eget race och sköt dig själv. knappast ditt ansvar att se till att ungar som du inte har en aning om vilka det är inte ska skada sig själva.

Tack för en otroligt trevlig läsning, var länge sen jag fick skrattade så här mycket!!:) säger dock inte så mycket om själva inlägget mer än att kanske Stofilen har lite rätt, dock kanske man ska lägga ribban lite lägre typ vid 14?;)

H-T sa:
Fre-drik sa:

Ett praktiskt exempel på att ni över 20 år inte är helt felfria ni heller! =)

Haha, ytterligare ett bevis på att ironi inte funkar i skrift.

Så många hugg och slag från de "utpekade" var väl sällan man såg. Och dåligt stavade, i vanlig ordning...

Det är ju tur att vi har Titti540 och några andra iaf, då finns det ju hopp om den unga generationen fortfarande.....

H-T sa:
Fre-drik sa:

Fett ägd Fre-drik.

Tror inte den här tråden är speciellt seriös men alla lackar ändå ur totalt...

Om min morsa skulle övervaka mig vid datorn skulle inte jag kunna runka.
Menar du att den rätten ska försvinna från mig? :'(

H-T sa:
Fre-drik sa:

1-0 till H-T

Gudrunnator sa:
H-T sa:
Fre-drik sa:

Fett ägd Fre-drik.

jag tycker det var ganska bra skrivet efter 12 öl klockan fyra på morgonen.

mcLovin sa:
En till sådan här tråd! underbart!! Jag tyckar att bara medlemmar i Mensa ska få vara medlemmar här, då lär de bli extremt hög nivå på inläggen.
Äntligen nån som tar det seriöst. Tycker det varit för mycket oseriösa humorfyllda inlägg i den här tråden:

Av: 4front Online | 2008-10-04 16:01 Citera
du e ju skumm i huvudet varför införa en regel på freeride med åldersgräns om det skulle införas så skulle 90% av freerides medlemmar försvina för dom är under 18

Snacka om att förstöra friheten och sporten om det skulle vara åldersgräns :S

Samma sak som att man skulle få rött kort när man tabbar på ett trick :S

Baess sa:
Hasse sa:
Baess sa:
Haha "Kapten stofil" en trevlig serietidning för dom äldre. Dom som inte läst serien kanske inte förstår syftet med denna tråden eller att den förhoppningsvis inte är så seriös som den framstår.
Baesse: hur många tror du uppfattar detta inlägget som det skall uppfattas elelr ens vet vad han har för inlägg förut? Ingen tror jag ;)

//H
Jag hoppas att alla uppfattar det som det skämt det är men någon stackare kanske tar illa upp iaf :)
Uppenbarligen är 90% av Freerides användare sorgliga stackare, eller så är det bara de allra dummaste som syns i tråden.

Se det hela som ett bra sätt att utöka sin lista med blockerade medlemmar. Man kan säkert få till 30-40 stycken ironibefriade 14-åringar vars "hjälp mej!!!11!"-trådar man skulle slippa. Jäkligt smidig tråd med andra ord!

Till Fre-drik vs. H-T... Lite upprättelse till Freddan, hur många kan egentligen stava till eksem efter 12 öl? Eller hitta Shift-knappen? Point proven!

Carled sa:
Se det hela som ett bra sätt att utöka sin lista med blockerade medlemmar. Man kan säkert få till 30-40 stycken ironibefriade 14-åringar vars "hjälp mej!!!11!"-trådar man skulle slippa. Jäkligt smidig tråd med andra ord!

Till Fre-drik vs. H-T... Lite upprättelse till Freddan, hur många kan egentligen stava till eksem efter 12 öl? Eller hitta Shift-knappen? Point proven!
Men hur vet vi att det var just 12? Antar att han skulle haft bättre saker än att räkna öl och sitta på FR vid det laget.

Det vet vi inte, det är därför livet är så underbart. Speciellt efter 12 (eller 11) öl....

Fre-drik sa:
Gudrunnator sa:
H-T sa:
Fett ägd Fre-drik.

Jasså, det tycker inte jag. Tycker vi ska införa regler för personer som druckit öl!

Jag förfasar över den höga promillehalten på deltagarna i diskussionerna på den här internetsidan. Är verkligen ni verkligen medvetna om den farliga alkoholkmängd ni konsumerar?

Att dricka utan några psykiska eller fysiska gränser är farligt. De starka drinkar och alkoholfyllda drycker som krogar/systembolaget/klubbar/barer numera tillhandahåller är utan tvekan också mycket riskfulla att förtära. Alkoholsäkerhetsrådet borde lämpligen införa högre åldersgräns på sådana och dylika aktiviteter.

Freeride bör därför föregå med gott exempel och sätta en åldersgräns på 58 år, eller i alla fall 57 år. Om inte så bör i alla fall föräldrars och förmyndares underskrifter inkrävas innan barnen får tillgång till denna hemsida fylld med alkoholdoftande inlägg.

Med hopp om bättring,

KaptenStåfräs

Man kan ju sätta en ålder på forumet, men vart ska man annars visa sina filmer när man åker det är ju här det är folk som tittar och komenterar filmerna.

Google har ju lösningar på allt!

mail_goggles.png

Lär väl funka på omogna småbarn också? ;)

För övrigt äger KaptenStofil och hans ironi

Senast ändrad:
H-T sa:
Fre-drik sa:
Gudrunnator sa:
Fett ägd Fre-drik.

Jasså, det tycker inte jag. Tycker vi ska införa regler för personer som druckit öl!

Jag förfasar över den höga promillehalten på deltagarna i diskussionerna på den här internetsidan. Är verkligen ni verkligen medvetna om den farliga alkoholkmängd ni konsumerar?

Att dricka utan några psykiska eller fysiska gränser är farligt. De starka drinkar och alkoholfyllda drycker som krogar/systembolaget/klubbar/barer numera tillhandahåller är utan tvekan också mycket riskfulla att förtära. Alkoholsäkerhetsrådet borde lämpligen införa högre åldersgräns på sådana och dylika aktiviteter.

Freeride bör därför föregå med gott exempel och sätta en åldersgräns på 58 år, eller i alla fall 57 år. Om inte så bör i alla fall föräldrars och förmyndares underskrifter inkrävas innan barnen får tillgång till denna hemsida fylld med alkoholdoftande inlägg.

Med hopp om bättring,

KaptenStåfräs
H-T gjorde det igen.

Carled sa:

Hahaha, det är nästan för roligt för att vara sant: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48977

H-T sa:
Carled sa:

Hahaha, det är nästan för roligt för att vara sant: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48977
"Försöker hitta ett märke där dem i princip bara säljer ljusblåa, turkosa, limegröna, ljusgröna, bruna kläder. "

Bland det mest exakta och träffande jag sett på länge.

Kolla rubriken och vad Carled använde för exempel så blir det ännu mer slående. Om du inte redan gjort det vill säga

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp