Inför regler för barn under 18 år

thecalle sa:
KaptenStofil sa:
Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.

Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.

Med hopp om bättring,
Skojar du eller? bara så du vet kommer det inte fungera med åldersgräns det kommer vara en lite kryssruta där det står "har du fått godkännande från målsman" och då kommer alla trycka i ja ändå! Jag kan inte se några faror på den här communityn och aldrig hört talas om någon fara heller så kan du bara droppa ditt snack och ta ditt pick och pack o dra!
Hahaha smart där thecalle ;) skönt att du säger "vadå ovanligt ung för sin ålder? jag är 19 vad e problemet?" - ett extra bevis på din klokhet. GOOGLA KAPTEN STOFIL om du fortfarande inte fattat något...

Gustav_89 sa:
thecalle sa:
KaptenStofil sa:
Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.

Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.

Med hopp om bättring,
Skojar du eller? bara så du vet kommer det inte fungera med åldersgräns det kommer vara en lite kryssruta där det står "har du fått godkännande från målsman" och då kommer alla trycka i ja ändå! Jag kan inte se några faror på den här communityn och aldrig hört talas om någon fara heller så kan du bara droppa ditt snack och ta ditt pick och pack o dra!
Hahaha smart där thecalle ;) skönt att du säger "vadå ovanligt ung för sin ålder? jag är 19 vad e problemet?" - ett extra bevis på din klokhet. GOOGLA KAPTEN STOFIL om du fortfarande inte fattat något...
TheCalle har alltid så sjukt smarta inlägg och funderingar

Åtminstone på köp och sälj. Försökt flere gånger köpa något men inte lyckas då kunden har sålt dem till någon annan.

Typ, vissa förstår väl ej att ifall man acepterar ett anbud givet av en kund kan man ej sälja den till någon annan som erbjuder på efterhand en större summa.

shit, jag håller med så jävla hårt asså, sätt åldersgränsen på 40 år så att hela sidan går i konkurs!!! eler varför inte bara stänga ner skiten med än gång!?!?! så att kela skidsverige blir fuckat, låt det gå så långt så att detinte finns någan sen längre, så att ingen kan leva på det å alla slutar åka också!!!! så att hela sporten blir fett jävla fucking underground!!!!!!

XD

Han kan ju knappast vara seriös? Vad skulle hända om det var 21 års gräns i backen?
Skulle man DÅ lära sig att åka skidor eller? Och hur skulle alla tävlingar se ut med åkare över 30-40+, skulle antagligen bli ännu mer skador tror jag...Och varför åldersgräns på sidan för när man frågar varandra om vilka SKYDD, hjälmar etc som är bra! Förstår inte varför det är en fara för oss unga..Ju tidigare man börjar desto erfarnare blir man när man blir äldre och kan förhindra att olyckor sker... SÅ TÄNK OM !

Maximilliam sa:
shit, jag håller med så jävla hårt asså, sätt åldersgränsen på 40 år så att hela sidan går i konkurs!!! eler varför inte bara stänga ner skiten med än gång!?!?! så att kela skidsverige blir fuckat, låt det gå så långt så att detinte finns någan sen längre, så att ingen kan leva på det å alla slutar åka också!!!! så att hela sporten blir fett jävla fucking underground!!!!!!

XD
haha! så j*vla rätt asså. stäng ner skiten. XD

KaptenStofil for president!

Kan inte göra annat än att hålla med vår käre Kapten. Återigen har han visat stake när han axlat det stora ansvaret i att upplysa de vilsna massorna om bristerna i regelverket. Ser fram emot ett rejält utarbetat regelverk som i princip gör det omöjligt att säga någonting som inte gått igenom en seriös bedömning och granskning av fjällsäkerhetsrådet. Jag anser även att inför stundande förändringar vore ett namnbyte på hemsidan att föredra då namnet Freeride kan ge oönskade associationer. Ett mer lämpligt namn vore till exempel "Saferide".

du menar att eftersom skidor är farligt, så ska inte unga få hålla på med det om inte deras föräldrar är med på det. och därför ska dom dessutom inte få vara inne på en hemsida som riktar sig till skidåkare... ........ ....................... . ...... .. . .. . . . .. ............................?

okej att deras föräldrar kan säga att dom helst inte ska åka där osv. Men skidor ska ju för AAALLLTT i världen få vara fritt och bara föräldrarna ska kunna avråda sina barn från att åka och hoppa, bara för att man är ung betyder det inte att man försöker göra en dubbel känguru vid första försöket, utan hoppar efter den erfarenhet man har, som utan tvivel kan vara större än äldres ofta.

det du säger är helt sanslöst puckat och jag hoppas nästan att du är seriös så att jag inte har skrivit i onödan + att det vore kul att få bryta ner ett så korkad argument. svara gärna.

imvh sören :)

- låt skidor vara fritt.

tror ni att ålders gräns på en hemsida kommer att stoppa folk ifrån att åka offpist eller åka i så "jättestora" hopp? hur tror du att de flesta kommer till berget där det åker och utför de otroligt farliga tricken? de får skjuts av sina föräldrar som stöttar deras hobbie. för varje ny medlem på detta skidforum så tycker du altså att staffen som jobbar med denna hemsida ska ta reda på medlemmens nummer ringa till deras föräldrar och fråga om de får tillstånd att kolla på videoklipp läsa om saker som man kan göra i sin hembacke? allvarligt talat så tror och vet jag att du inte har tänkt till riktigt när du skrev denna tråd. om du skulle ha egna barn som åker skidor så skulle inte jag vilja vara ett utav dem. för det första så skulle denna hemsida ärligt talat dö om det skulle vara en åldersgräns på 21 år för jag skulle nog uppskatta att 85% av alla medlemmar på detta forum är under 21. sen så skulle alla trådar bara handla om hur ni dödade ungdomarnas nöje om att skriva om det de gillar mest, skidåkning!

alkoholz sa:
du måste ju driva... vill du ha 50åringar som "newschoolskidåkare" eller? sämsta jag hört. ska ett skidproffs som t.ex henrik harlaut behöva en underskrift från sina föräldrar för att vistas i parken och på freeride?....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaha

tard
word,HH e väl 17 om jag minns rätt,och en av världens bästa jibbers,om en sån grym åkare skulle behöva under-skrift för att åka i parken skulle de bli väldigt fel.

Jag tycker att freeride borde sätta en gräns på typ 0-25 år, så att inga tråkiga, gnälliga gamla slalomåkare kan klaga på allt som är kul!!!

Snowpark=BÄST!!!

För h-vete. Kan nån ta kidsen på en ironikurs tack? Sen kanske ni kan sluta dra upp flera år gamla trådar.

Om åldersgräns skulle införas i parker och liknande tror du då det skulle finnas ett ändå skid proffs från sverige i framtiden!!!????

Måste bara få ställa en fråga till herr storfil: hur ska man göra i dom fallen där den enda i familjen som åker skidor är föräldrarnas grabb på 15 bast? kan ju inte säga att jag skulle vilja bli instruerad av någon som aldrig stått på ett par skidor bara för att denne är äldre :P

KaptenStofil sa:
Jag förfasar över den låga åldern på deltagarna i diskussionerna på den här internetsidan. Är verkligen era föräldrar och förmyndare medvetna om den farliga livsföring ni ska lättsamt skriver om i de så kallade trådarna?

Att fara med skidor utanför markerade nedfarter är farligt. De stora hopp som skidanläggningarna numera tillhandahåller är utan tvekan också mycket riskfulla att fara i. Fjällsäkerhetsrådet borde lämpligen införa åldersgräns på sådana och dylika aktiviteter.

Freeride bör därför föregå med gott exempel och sätta en åldersgräns på 21 år, eller i alla fall 18 år. Om inte så bör i alla fall föräldrars och förmyndares underskrifter inkrävas innan barnen får tillgång till denna högrisklivsstilshemsida.

Med hopp om bättring,
Har freeride blivigt någon bar nu eller tar jag fel...? HAHA 21 år!

Men för helvete, dra upp flera år gamla trådar och inte ha vett nog att läsa igenom dom. Lär er skilja mellan allvar och ironi tack.

Snödjup

Tillbaka
Topp