Gustav_89
Medlem
Inför regler för barn under 18 år
Hahaha smart där thecallethecalle sa:Skojar du eller? bara så du vet kommer det inte fungera med åldersgräns det kommer vara en lite kryssruta där det står "har du fått godkännande från målsman" och då kommer alla trycka i ja ändå! Jag kan inte se några faror på den här communityn och aldrig hört talas om någon fara heller så kan du bara droppa ditt snack och ta ditt pick och pack o dra!KaptenStofil sa:Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.
Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.
Med hopp om bättring,