Information om resa till alperna!

Bramserud

Ny medlem
Jag och några polare har kommit till våra projekt-arbeten på gymnasiet nu och vi hade tänkt fixa en resa till alperna men jag vet inte så mycket om hur det fungerar. Jag har lite frågor:
På vilka sätt kan man ta sig dit? Buss, bil, flyg?
Vilket är det billigaste utav dem?
Hur bor man när man är där nere?
Ungefär vad kostar det sammanlagt i sluändan?

Beror väll för vem du ska fixa resan.
Billigast brukar variera men buss är inte sa dyrt om du aker fran s-holm.
Sen var du bor varierar allt emellan slott och koja, däremellan varierar även priserna.

Sa ska det vara billigt eller dyrt det är vad du gör det till.

Asså det finns ju en miljon olika sätt att resa, bo, leva, äta, festa, åka osv.
Det är bara att börja gräva fakta ur alla möjliga och omöjliga vinklar.

P.S
Billigaste sättet att resa är cykla.
O just det, Lycka till!
D.S

MItt tips är att helt enkelt ringa till exempelvis Ekman Alpin eller nåtgot annat rese/bussbolag och fråga vad en resa går på. Skall själv åka ner till Chamonix på sportlovet (v. 9), resan och boende går på 4200 :-, med bussresa ner och upp + lägenhet med kök. Liftkortet kostar sedan ca 1800 pix..... Gissar på att det är ungefär vad e flesta resor man gör med ett bolag går på, det vill säga om du inte bara köper en bussbiljett och fixar boende själv på något sätt....

good luck.......

Vänta, sade ni inte att ni skulle göra ert specialarbete? Kolla upp på nätet, ring resebyrår o fråga mm.

Snygg approach annars, men jag har redan gjort ett specialarbete...

jag fundera på att göra ett projekt arbete om OS i vancouver 2010. alltså åka dit och "jobba" med det där borta, någon som vet hur priserna är där borta?

lite sidetracking från trådens ursprungliga fråga kanske men men...

krrilleeee... JAg jobbar med Athletes village till Vancouver-OS i Whistler. lönen är runt 15-20cad och
Alla priser varierar stort beroende på säsong, nu under sommaren så hyr vi en lägenhet för 1800cad
per månad för 4 pers som delar och samma lägenhet går för 300cad om dagen vintertid. Men om du
flyttar ut till creekside så kan du bo för ungefär 3000cad per månad för 4 pers under vintern. Ganska
dyra levnadskostnader speciellt jämfört med andra delar av kanada.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp