Inga bindningar

• Trådstartare Trådstartare Jennerfors
  • Start datum Start datum
J

Jennerfors

Guest
Inga bindningar
Tja. Jag har en liten fråga.

Varför är det så att resebolagen vill att man ska skruva av bindningarna på snowboarden innan bussresan? Jag har aldrig fattat detta riktigt. Skidåkarna får ju ha sina bindningar på.
När jag frågade resebolag förra året då svarade dem bara av säkerhetsskäll. Så nu undrar jag vad det kan vara för säkerhetsskäll.

(åker dock inte med samma bolag iår men dem har samma krav)

Inga bindningar
Haha detta låter lite som kravet på lång fångrem....

Har faktiskt ingen aning, låter riktigt löjligt.

Inga bindningar
Det där med lång fångrem gäller la bara i Sverige va? För jag har inte tänkt på det på vet inte hur många år :P Haha

Inga bindningar
Stå på dig och vägra eller åk inte med det bolaget, säg gärna vilket bolag det är så vi plus alla våra kompisar får reda på vilka bolag det är vi INTE ska åka med.

Inga bindningar
Därför att de ska få plats. Brädor staplas bättre utan bindningar. Lion vill att man tar av dem, På Langley får de vara kvar.

Inga bindningar
ja men det där beror lite på... om man staplar alla brädor på varandra tar dom knappt någon plats alls. Men om man skruvar av bindningarna och har dom tillsammans med brädan i boardbagen blir det ju ingen skillnad?

Inga bindningar
wire sa:
ja men det där beror lite på... om man staplar alla brädor på varandra tar dom knappt någon plats alls. Men om man skruvar av bindningarna och har dom tillsammans med brädan i boardbagen blir det ju ingen skillnad?
Så där tänkte jag också :P Men jag vet inte man kanske inte får ha bindningarna i boardbagen överhuvudtaget :S

Inga bindningar
Som wire sa tror jag också är för att de ska ta mindre plats.
Med bolaget jag åker med iår blev jag tvungen att skruva av bindningarna och lägga dem i någon annan väska, så de får inte ligga i boardbagen tillsammans med snowboarden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp