Ingen som ska till Badgastein och säsonga¿?

Figgchen

Ny medlem
Tjena!

Det har jag iaf planerat! Men det verkar inte vara så många här som har det i åtanke när det gäller att välja ort i vinter. Finns det överhuvudtaget någon här som ska dit? Min polare hoppade nyligen av nämligen och jag vet inte riktigt hur pigg jag är på att dra ner där helt själv utan något planerat alls. Någon som vet hur man enklast fixar boende där? Eller kanske någon som t o m har en plats över?
Annars får jag kanske försöka mig på någon annan ort, märker att St Anton verkar vara ganska poppis..

Ha d, hojt!

Känns som att det bli anton för mig också... Badgastein verkar inte vara någon vidare bra ställe att säsonga på. Väldigt få svenskar som ska säsonga där iaf.

jag och en kompis ska ner till BG iaf, sticker 1 dec. Sen åker vi ner med massa andra svenskar på samma tåg.
Har fått uppfattningen att Badgastein är rätt så skandinaviskt :)
Har iofs ej varit där innan.

Jag har ju faktiskt varit i Badgastein för några år sen.. och ja det är en del svenskar där (sånna som är där en vecka iaf) men jag har verkligen ingen koll på hur många som säsongar där. En sak som jag verkligen gillar med badgastein är nattbad på felsenbad iaf :D Liftkortet gäller ju även på en massa andra ställen såsom Obertauern och Flachau och sen en massa mindre system också..

Har ni fixat boende? Om så är fallet finns det plats över måntro? =)

Hör av dig till Glider här på freeride han har varit där en eller två säsonger.

Är fyra goa grabbar från Skåne som ska ner och säsonga i Badgastein. Vi ses där!

Bo hos mig... ja just det ja, den billiga varianten då med andra ord. Känner bara till Salzburger Hof och Hotel Post nämligen ;)

Jepz: Har ni fixat boende?

Jag har varit och säsongat i BG för tre år sedan och då var det bara svenskar vart man än tittade vi var säkert 80st svenskar som säsongade där och BG är ingen stro by så där var mycket folk, jag har kankse ett par tips på var man kan bo hör av er så får vi se, själv funderar jag på att ta två veckor i BG i vinter eller kankse nån till....

Även jag ska dit, sticker ner med tåg nångång efter den 4:e december. Har kanske ett boende på G men ännu inte spikat...
Aloha!

Hörru du figgchen. Jag drar ner i början av jan till BG med bil. Vi har inte riktigt fixat boende än men det löser sig alltid. Jag har två platser över. Detta blir min tredje säsong...

figgchen, jag har en kompis som var där nere förra säsongen som bodde i en lägenhet i nån familjs hus. Jag vet itne så mkt om det mer än att tydligen ligger till vänster om ett hus med en galen hund:-D lägenheten skulle kosta 3000 spänn i månaden och man kan bo max tre i den.. just nu är det bara jag och en polare i den, så är det nån som är trevlig och/eller väldigt vacker så kanske det finns plats:-D jag ska kolla upp mer om boendet, mest för min egen skull kanske:-)/Flip

carrwik: Tack för erbjudandet, dessvärre har jag svårt för bil/buss så långa sträckor..för tillfället lutar det åt tåg, men det är inte 100 % säkert ännu. I annat fall ses vi där nere :) En liten fråga bara.. har du varit borta i Flachau och Obertaurn någon gång? Har för mig att liftkortet gäller även där.

surfaren: Jag är jättetrevlig, kanske inte så fager.. men jag är definitivt intresserad :)
Vet du ungefär hur långt från stuben/stationen den ligger? Och hur stor den är? Är inte så petig med storleken av lägenheten, sålänge det inte är totalt absurt litet (tackade nej till några som ville trycka in 5 pers i en 30 m^2 lägenhet förra veckan, där gick gränsen för mig :) )

Självklart har jag vart i flachau och visst stämmer det att liftkortet funkar även där. Österrikes fetaste park finns där. Det tar 45 min med bil eller typ 1 tim och 30 min med tåg. Lägger man till några eurosar på liftkortet så får du även åka i saalbach.
Personligen tycker jag att bil är det bekvämaste och absolut det billigaste sättet att ta sig ner. Är man fyra pers i bilen så kostar det inte mer än 700:- per pers och man avvärkar de 170 milen (från göteborg) på 16 timmar.

Snödjup

Tillbaka
Topp