inköp av ny bräda

limpanoid

Ny medlem
inköp av ny bräda
Tjenna
läste precis större delen av pinns guide, jävligt fin guide, spec sko delen ;)
dock är jag inte så inne på burton. men iaf
har inte haft nån snowboard på över 5 år och är inte så jätte insatt, har sagt till mig själv varje säsong att nu fan måste jag köpa en men kommer alltid nått annat ivägen så jag måste prioritera bort de. men nu!
min fråga är då vad ska jag köpa? :S
är ca 180 cm lång, mittemellan skicklig i backen, inte i parken dock, små trixar i nåt hopp här och var men mest är de bara åka, gärna offpist.
kommer nog inte åka jättemycke, 6-7 vändor/säsong
sen är de ju plånboken som bestämmer. gränsen går nånstans mellan 4-4500 kr för
bräda+bindning. sen undrar jag också hur stor skillnad kan de vara på bindningarna egentligen?

tack som fan på förhand!

inköp av ny bräda
Extrem har bra prylar till bra priser.
Nitro är inte helt fel och burton har ett stort urval av brädor (kvalitén är inte lika bra dock)

Men vill du ha en bra allroundbräda så köp nåt från salomon, salomon ace 156 vore nåt för dig skulle jag tro.

inköp av ny bräda
Okej!
thanx ska kika lite
kom gärna med fler tips folks! =))

P.s nåra svenska sidor att beställa ifrån förutom junkyard / Boardstore?
D.s

Senast ändrad:
inköp av ny bräda
Ride kan vara det mest prisvärda som säljs.
Grymma prylar med bättre kvalitet än burton och nitro och dessutom får du ett brädpaket för samma pris som du får en burtontummvante :)

inköp av ny bräda
Köp nu från USA, eller ebay bara...Du kan få riktigt sjuka priset, testa en Burton Custom 158 eller om du har lite större, kör på Wide..

inköp av ny bräda
hm, men blir de inte ganska dyrt iaf i slutändan?, med tullavgifter expeditions avgifter och allt vafan de finns för avgifter

inköp av ny bräda
Grejjen är den att om du får en bräda för 350 dollar. Så äre frakt kanske 60. Det blir ju 410$. Sen: 410$ = 2600:- typ. Sen kan du åka på tull, som dom i värsta fall tullar på frakten för dom bara tar totala summan ibland dom idioterna = 3400 som högst med tull och moms och frakt.

MEN!

Du kan försöka få dom att skriva som gift, jag har sluppit tull och moms helst, vilken är en stor peng. Sätten att fixa det är att försöka skriva som gift, få dom att skriva mindre värde på paketet så får du inte lika mycket tull och du åker på det, dock får du inte lika mkt cash tillbaks om det kommer bort, vilket är jävligt sällan med tanke på att du får trackingnummer och allting. Annat är att skriva att det är demoprodukt som är använd, få dom att repa sönder fodralet och dra gammal tape på och skriva att det är använt när dom skriver ner varan, försöka få paketet att se sketet ut utanpå osv...När du hittar en fet deal i USA så kan det inte bli lika dyrt som i Sverige. Räkna bara dollarn står i 6,4 nu tror jag, jävligt lågt... Sen gånger 1.25, sen gånger 1.03 igen för tullavgift... 25 + 3%.

Har du tur så kommer du undan och har en brand new 2008 custom för 2600:-, vilket är ett steal!

Tar du dessutom expressfrakt som kan kosta kanske 150:- mer eller så, så äre inte så stor chans alls att dom tullar om dom får paketet att se sketet ut och skriva något ointressant som att den är använt och gammal osv på paketet... MEN, det kan ju hända, men oftast inte så... Lycka till :)

inköp av ny bräda
Se till att kolla så dom skickar worldwide också, så brukar det stå fast frakt när du väljer Sverige i rutan på ebay, så betalar du bara den summan automatiskt.

inköp av ny bräda
www.dogfunk.com är nästan dom enda som svarar riktigt fort och sägs ha väldigt bra kundservice. Dock är ju frakten desto dyrare, och man kan gå sjukt billigt iväg från ebay vilket jag har gjort ett par gånger...Sen brukar folk ha fast frakt bara till europa, kanske 60$ för en bräda, och andra har ofta 120 och så... Dessutom är ebay affärer ofta villiga att fixa med paketet för tullens skull, eftersom det oftast är en privatperson som styr det hela, och inte bara massa olika som strular till det. Det andra funkar ju, men du kan få riktigt schyssta priset på ebay, så kör på det! :D Sen kan du ju kanske köpa bindningar från samma snubbe så han kanske kan slinka ner det i paketet och sånt...

inköp av ny bräda
nitro pantera e nice, men den är väll inge alls för hopp men som jag förstod så satte du OP framför park och det är svårt att hitta en bräda som klarar båda. blue-tomato har ju rea kan kanske få den för 3500 där sen en binding som passar. bara att ta någe lite styvare som är skön OCH FRAMFÖR ALLT passar dina skor bra!

inköp av ny bräda
tror de blir att köpa en nitro target ltd+raiden strike bindning för 3200 på boardstore, så kanske jag får råd me ett par nya skor också.
men tack som fan för alla tips, blir nog att importera nästa gång :D

inköp av ny bräda
SverigeTomten sa:
Nitro är inte helt fel och burton har ett stort urval av brädor (kvalitén är inte lika bra dock)

Men vill du ha en bra allroundbräda så köp nåt från salomon, salomon ace 156 vore nåt för dig skulle jag tro.
SÄGER DU ATT BURTON INTE HAR BRA KVALITE???

inköp av ny bräda
tror han menar i jämförelse till pris, att man får mer bräda för pengarna om man köper en extrem för 3000 än en burton för 3000

inköp av ny bräda
Anal-Og sa:
SverigeTomten sa:

SÄGER DU ATT BURTON INTE HAR BRA KVALITE???
Burton har inte bra kvalité. Hur många har inte fått skaffa reservdelar till deras bindningar? Tror nästan alla har gjort det någon gång.

Brädor: 1 års garanti = Dåligt. Jag har knäckt en custom och vet folk som har haft av ett par.

Åker själv på burton så jag säger inte att de gör dåliga saker, men kvalitén är inte som den var en gång i tiden..

Edit: Bräda för 3000 kr? Du får mest för pengarna om du köper beg. ! Helt klart. Då får du vilka saker som helst (nästan)

Senast ändrad:
inköp av ny bräda
mycke möjligt att jag får mycke bättre beggad bräda för 3k, men vill se brädan först isf, och de är inte så lätt att hitta nån i närheten som är rätt bräda/pris/längd osv, 3000 spänn för en bräda m. bindningar är inte mycke att tjafsa om. duger den inte är de ju bara köpa ny nästa säsong

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp