Inköpsställen i new york

DavidBaron

Ny medlem
Inköpsställen i new york
Hej undrar om det är någon som har lite koll på inköpställen i NY, är här just nu och det slog mig att det kanske kan finnas lite fynd här. Men en snabb googling gav mig ingen ting.
Hittar inga affärer som heter något med "ski" eller "winter sport" etc. Det enda jag hittat är två skejtbutiker som kompliterat med snoboardutrustning och mode.

Det jag behöver inför vintern är
ny transa
stighudar
handskar
sond
ev någon skidsocka eller så.

Inköpsställen i new york
H-T
Känns verkligen förnedrande att bli kritiserad för sina google-kunskaper när man arbetar som IT-Konsult, men antar att jag kan så mycket att jag aldrig behöver använda google.

Skämt och sido. Hittade inga skishoppar på Manhattan när jag kollade, bara scandinavian ski shop som dessvärre är nerlagd, Princton som var med i din sökning ska jag definitivt kolla idag. Tack så länge.
De andra butikerna ligger dessvärre på avstånd nog från manhattan för att göra dem till endags utflyter ( sånär som på minisplitshop i queens)

Inköpsställen i new york
Kolla in paragonsports och om det finns någon sportsauthority i närheten. SA kanske är långsökt men värt att kolla in ändå.

Edit: Sen kommer jag ihåg en affär, inte så långt från macy's som sålde bra kvalitets produkter. Kommer dessvärre inte ihåg vad den hette.

Senast ändrad:
Inköpsställen i new york
vet Du exat vad Du är ute efter så rekommenderar jag att kolla Ebay. be sedan säljaren skicka direkt till Hotellet Du ska bo på. transiver, sond och hudar borde du i alla fall kunna hitta tycker jag.

så kan Du koncentrera Dig på brodway musikaler istället för att leta skidgrejer! :)

Inköpsställen i new york
Paragon Athletic. Ligger på 18th and broadway.
Vänster sida om du åker på broadway från Empire state bldg.

Mkt bra sportaffär. Har allt från klättring till skidor till löpning.
Stor och välutrustad affär med kunnig personal.

Inköpsställen i new york
Jag kom till Paragon Sports av en händelse när frugan skulle handla löpardojjor. Dom var hyfsat välsorterade, där fans transor, hudar, handskar med mera. Jag köpte ett par black diamond hudar som verkade riktigt bra, fick dem för 170 USD, så var kanske inte billigaste modellen på marknaden men såg vättig ut som fan så körde på den.

Handskarna var skit (på mina händer), transorna dom hade var ganska dyra, fans två modeller. den billigaste runt 380 dollar, lite mer än jag tänkt lägga då jag bara åker 2-3 gånger om året och är mest mån om att bli hittad.

hittade inga sonder där, tog mig 5 minuter att förklara vad en transceiver var förnågonting, när det slog rätt för honom svarade han " aaaaah, you men an avalange beeper" hmm.
han fattade aldrig vad sond var och vad den var tillför så gav upp och frågade var kallingarna fanns låg och gick där ifrån.

Slutade med ett par hudar iaf, mycket bra affär för övrigt, mångsidig som attan och mycket brett sport sortiment med rätt mycket skidor, både racingskidor, och bredlagg mellan $400-1000 mantran kostade strax över $800 vilket jag tyckte lät billigt, vet inte vad dem kostar i butik iof.

Inköpsställen i new york
Em1l sa:
så kan Du koncentrera Dig på brodway musikaler istället för att leta skidgrejer! :)
Sant, gå och se "Blue Man Group" om du inte redan sett dem, det är det bästa, roligaste och sjukaste jag någonsin sett. Lite underground-Broadway dock, men så sjukt värt

Tillbaka
Topp