Innelistan

• Trådstartare Trådstartare Mes
  • Start datum Start datum
Innelistan
instämer helt med stämpel joxet men visst fan visst d bra svenska bräd åkare, Hampus å Simon är gryma som fan bara d att dom aldrig en kommer att komma i närheten av skidåkningens stil, möjligheter och bra rullar som skidåkningnen har lyckats med tack vara PBP t.ex.

Innelistan
Hörrödu Eric wibaeus, kan du uttveckla det du påstår om att brädåkare "aldrig ens kommer att komma i närheten av skidåkningens stil, möjligheter och bra rullar", för jag skulle nog vilja påstå att de är ren BS .
För det första, stil, säger bara Hampus, Hampus, Hampus (om vi ska hålla oss till svenska åkare), han fick ju tom ett pris för världens mest stilrena åkare eller va det var.
Nästa grej, möjligheter: är du seriös på denhär punkten? inser du inte hur mycket mer "jibbvänlig" en bräda är jämfört med skidor, ta t.ex. rails, boxar, tail- och nosepressar osv.
Slutligen vill jag ta upp filmpunkten, du kan inte ha sätt Robotfoods eller Absinthe films rullar...

Innelistan
Men pojkar små inte ska ni väl bråka om en fyra år gammal tråd.
Gör sitället vad som borde göras. Sätt press på den mjukryggade mesproppen MES så att han lämnar sin trygghet, återvänder till forumet och skriver nya innelistor. Vi vet att du är inloggad ibland, gamling. Gör din plikt!

// Holmström - a.k.a. Svammelman

Innelistan
HAHA vilken töntig lista, snowboard kommer alldrig vara ute, men visst kan jag förstå dåliga snowboard åkare som byter till skidor för att vara INNE! hahaaha.
Grejen är det att det finns inget coolare än snowboard!

Innelistan
henkaa sa:
HAHA vilken töntig lista, snowboard kommer alldrig vara ute, men visst kan jag förstå dåliga snowboard åkare som byter till skidor för att vara INNE! hahaaha.
Grejen är det att det finns inget coolare än snowboard!
Grattis, du har nu dragit upp en sju år gammal tråd... kolla datumet innan...

Innelistan
Men när listan ändå är uppe så kan vi väl ta av oss handskarna och med trendkänsliga fingertoppar söka efter den annalkande vinterns inne och utevågor.

Mes sa:
Fredrik Virtanen, den mjukryggade mesproppen vid Aftonbladet, kan. Då kan jag också.

INNE
1: Brudar som kan klämma lagg! Vem trånar inte efter tjejer som dominerar på berget och rockar på puben.

2: Alperna. På stark frammarsch bland bummare efter att dollarna stigit och gjort det dyrt även i the Rockies.

3: Breda långa skidor. Jag kommer ihåg när man blev hånad för att man åkte ett par Fatties. Kommer att slå hårt även i en ishåla som Åre.

4: Jobba när man gör en säsong. Det verkar vara som om det är otroligt viktigt att jobba samtidigt som man spendera några månader i alperna.

5: Hjälm. Var och varannan mjukryggad vill-vara-brantåkare har idag hjälm, ryggskydd och andra förstärkningar på kroppen. Åker man verkligen så otroligt hårt nuförtiden?

6:Sticka. Även den hårdaste brantåkande gladiatorn stickar sina egna mössor.

7: Materialfrågor. Upphör aldrig att förvåna mig över hur mycket det diskuteras över skidor, ryggsäckar, stavar och dylikt.

8: Sponsorer. Vid varje intervju av någon framstående brantåkare framkommer det vilka sponsorer som står bakom. Tänk om F-1 förarna var tvungna att räkna upp alla sina sponsorer.

9: Powder Magazine. Behöver ej motivera.

10: Långa, men ej nödvändigtvis välformulerade inlägg på forumet.

UTE
1: Snowboard. Har övertagit åka-till-Åre-över-sportlovsveckan-stämpen. Finns det kvar några duktiga svenska snowboardåkare?

2: Svänga. Finns inte en brantåkare av rang som svänger längre.

3: 10 bummare på 12 kvadratmeter. Nu jobbar och sliter alla under dagarna för att ha råd med att bo själv i en fin lya mitt i byn. Nätterna spenderas i sängen!

4: Åka Skidor. Har grabbarna helt somnat på redaktionen! Inte ett nytt/annorlunda reportage sen mitten av nittiotalet. Kommer nog trots allt att fortsättningsvis vara den dominerande tidningen i Sverige.

5: Krabban. Lägger man själv upp bollen för en riktig straffspark får man nog skylla sig själv. Att kritisera forumet för att de gör narr av ditt inlägg är ju pricken över i:et.

BUBBLARE
Monoski: Har varit het under lågt tid, men hur är dess framtid?

JCM: Grymma inlägg på forumet. Leder ligan av långa, roliga, intetsägande inlägg. Okrönte Kungen av skitsnackarna.
Den gamla ettan brudar vill jag direkt flagga ner. Som så vist konstaterades i forumet för en tid sedan: Brudar är för bögar. Jag har precis kommit hem från Chamonix och kan bara konstatera att munkdalen är och förblir munkdalen. Skidvärlden får helt enkelt klara sig utan det täckta könet den kommande vintern.

Tvåan: Alperna. Den här godingen har varit nere och vänt. Efter att ha legat i rännstenen då sveriges alla ungdomar skulle ha minst en säsong i alperna på CV:et innan de kom i arbetslivet har nu höga priser och dyrt leverne sanerat bergskedjan och den är på uppåtgående, kanske en ny förstaplats?

Breda långa skidor på en tredje plats är inte helt aktuellt även jag själv hamnar på utelistan i och med detta. Den skidåkare av idag som inte har en arsenal av lämpliga vapen för olika fören är inte en skidåkare.

Jobba när man gör säsong. För många något nödvändigt ont men ska man vara riktigt inne har man inte tid med att jobba. Man har helt enkelt inte råd med att missa en bra skiddag.

Hjälm, hmmm här kommer jag med en slamkrypare. Jag tror att hjälmtrenden nått sin kulmen och att pannband kommer att vara den stora grejen de kommande åren!

Materialfrågor, kan inte vara mer ute. En modern skidåkare ska kunna rippa nordsidan på Grand Casse med ett par gamla Dynastar S9 under fötterna. Att ens fundera på material visar bara att du saknar åkförmåga.

Sticka, virka, knyppla - Det var aldrig ens inne, även om god marknadsföring från ett då gryende företag ville få oss att tro det.

Sponsorer, ja det är fortfarande många som vill kompensera sin bristande åkförmåga med en rejäl sponsorlista men mer ute går det inte att vara. Tysta kraftfulla män som gör stordåd i tysthet är det som gäller. Möjligen att man får skryta om sina stordåd på afterskiin (som defintivt kommer att få en pånyttfödelse den kommande vintern) men då endast samma dag som det utfördes. I morgon är en ny dag och då gäller nya stordåd.

Pudermaggan?! Inne om man gillar amerikansk reklam annars har de franska magasinen tagit trendandelarna så det skvätter om det.

Långa inlägg i forumet? Jag önskar att det var så men i och med generationsskifte så är dåligt stavade ord det som kommer att dominera den kommande framtiden.

Utelistan. jag ger mig inte in på denna men kan bara konstatera att snöbrädan fortfarande ligger i topp på denna.

Till sist, den ständiga bubblaren Monoskidan!

Ja, det är bara att inse. Det har flytit en del vätska under broarna sedan 2001. ifrågasätt gärna mina påståenden men gör det endast med dåligt stavade enskilda ord så att ni inte bryter den pågående trenden.

Senast ändrad:
Innelistan
Fasen vad man saknar vissa av de gamla rävarna...! Fanns en tid då det var riktigt roligt läsning i det här forumet.

Innelistan
Helt rätt om snowboarden, de skrapar bara bort snö från backarna... hehe, aja. Kan man åka så är det riktigt coolt men alla andra. usch.

bra lista!

Innelistan
Woow! Snowblades är inte med på Ute-listan!!
Det borde betyda att det alltså är OK, & vem vet, kanske på väg in på Inne-listan ;)

Innelistan
Man blir nästan lite nostalgisk över skid/snowboard motsättningarna. Tänk när man blev hotad med stryk och indraget liftkort när man visade sig i "snowboardlandet" som det hette då med sina skidor... Då förtjänade snowboard sin plats på innelistan!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp