Innerskon i pjäxor?

Diesel2

Ny medlem
Innerskon i pjäxor?
Hur ska innerskon sitta vid köp av nya pjäxor? Går det dra några slutsatser på hur innerskon sitter?
Jag är i färd att köpa nya slalompjäxor och har köpt ett par med storlek 27,5 och börjar tveka nu när jag har läst i tidigare forum. Jag provade 26,5 och kände att min stortå tog i (blev böjd) samt att min lilltå tog i sidan (i extremt tunna sockar). När mitt storlekstest av foten blev 26 -26,5 i en butik.

Om jag tar ut innerskon från pjäxorna och tar på mig dom så sitter den som ett smäck inte någon millimeter runtom till övers. Kan man anta av detta att pjäxorna kommer att passa i några år?

Innerskon i pjäxor?
Tänk på att innerskor töjer sig.
Prova skalet utan innersko och se så att du har plats över, framförallt på längden.
Jag har sju mm över på längden och inget på bredden = ganska racig passform
Jag skulle utan tvekan gå på 26.5 om din fot är 26-26.5mm

Innerskon i pjäxor?
Tänk på att innerskor töjer sig.
Prova skalet utan innersko och se så att du har plats över, framförallt på längden.
Jag har sju mm över på längden och inget på bredden = ganska racig passform
Jag skulle utan tvekan gå på 26.5 om din fot är 26-26.5mm

Innerskon i pjäxor?
Det finns få pjäxor som jag har hittat i storlek 27.0.

Jag har provat utan innersko, om jag lutar mig framåt i typ åkstil så är det ungefär 2,5cm på längden, utan att luta sig framåt ca:1cm. på bredden är det väl ca: 5mm. Innerskon har ganska kraftigt "hälstöd".

Jag ska nog undersöka läget på 26,5 storleken igen.

Innerskon i pjäxor?
Jag har max en cm kvar bak i skalet när jag har tårna längst fram. Enligt min bootfitter så var det helt OK om man kunde få in pekfingret mellan häl och skal. Ffa om du har en bra innersko med rejäl stoppning. (ingen turistpjäxa med mormors mjuka kuddar runtom foten) Om du åker mycket bör Du gå på en bra innersko.

Jag hade 27,5 på mina pjux som jag tyckte satt skönt, slet ut innerskon på en säsong. (turistpjäxa) Köpte Salomon Xwave 9 i storlek 26, sitter som en smäck efter meck av bootfittern (jag har Kalle Anka fötter)

Lycka till /Erics pappa

Tillbaka
Topp