Innsbruck?

• Trådstartare Trådstartare Emmis
  • Start datum Start datum
E

Emmis

Guest
Innsbruck?
Jag funderar på en resa till Innsbruck, men jag vet inte så mycket om det, någon som har lite spännande information om ställlet?? =)
Emma

Innsbruck?
Innsbruck är perfekt om man vill plugga och åka skidor samtidigt. Det finns flera skidområden i närheten av den riktigt charmiga, men ändå stora staden. Jag måste dock poängtera att det inte är en skidort i den bemärkelsen att det finns liftar som går ifrån staden, utan du måste ta buss till skidorterna runt omkring, vilket tar alltifrån 20 min till 2,5 timmar, beroende på var du vill åka...
/Henrik

Innsbruck?
Jag kombinerar pluggandet med skidakningen här nere i Innsbruck. Kom hit i slutet av september och hittills
har jag bara positiva upplevelser. Innsbruck har ungefär 100-120 000 invanare, men känns betydligt livligare än sa. Samtidigt väldigt gemytligt med alla gamla byggnader osv. Tyvärr öppnade inte de närliggande omradena förrän denna vecka. Med ett säsongskort, kostar 3350 schilling för studenter (ungefär 2000 kr) kan du aka i elva olika omraden. Flera av dessa är sma och inget att ha, men Axamer Lizum och Stubai är helt ok (inte att förglömma lilla, men branta Nordkette och Patscherkopfel). Nordkette och Patscherkopfel ligger ungefär femton minuter fran centrum med buss, de andra ngt längre. Däremot finns det ju St Anton, Kitzbühl, Lech (ja listan kan göras lang) i närheten.
Ska du plugga eller jobba? Att fa ett jobb här är ganska lätt har jag hört. Risken finns att du blir tvungen att jobba sex dagar i veckan (inom hotell eller restaurang branschen). Men det finns alltid jobb. Kolla in pa sidan: http://oehinfo.uibk.ac.at Där kan du hitta jobb och plats att bo.
Ciao
// Jonas

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp